CTR? CPC? ROAS? – Használd magabiztosan az online marketing szakszavait!
Sokszor hallod a CTR, Impresson, Landing page kifejezéseket, de szeretnéd pontosan tudni, hogy mit is takarnak? Összegyűjtöttük neked a legfontosabb fogalmakat, hogy ne érezd magad elveszve a rövidítések és angol kifejezések rengetegében.
UV (Unique visitor): egyedi látogatások száma a weboldalon.
Audience: vagyis közönség. A közönség, akiknek megmutathatjuk a szolgáltatásunkat / termékünket. A túl nagyszámú közönség halmazból érdemes célközönséget létrehozni, különböző adatok szűkítésével pl.: kor, nem, lokáció, érdeklődés, iskolai végezettség stb.
Landing page: vagyis érkezési oldal. A weboldalnak az a része, ahová a kampány során irányítjuk a felhasználót, tehát a látogatónak ez lesz a belépési oldala a weblapon.
Impression: vagyis megjelenítés. Ez a szám mutatja, hogy hányszor jelent meg az adott hirdetésed.
CTR: (Click Through Rate) vagyis átkattintási arány. Százalékos arány, ami azt mutatja meg, hogy azok közül, akik látták a hirdetésed, milyen arányban kattintottak rá.
CPC: (Cost Per Click) vagyis a kattintásonként fizetett összeg. PPC kampányokban használjuk, ahol a kattintásokért fizetünk.
CTA: (Call To Action) vagyis cselekvésre való felhívás. A kampányok és a landing page fontos része, ennek segítségével tudsz konverziót elérni. Pl: Kattints, Iratkozz fel, Töltsd le, Keress bizalommal!
CPA: (Cost Per Acquisition) azt mutatja meg, hogy pontosan mennyibe került nekünk az adott konverziós cél elérése. Tehát például egy feliratkozás költsége.
ROAS: (Return On Advertising Spend) vagyis a vásárlások konverziós értéke elosztva az elköltött összeggel. Tehát például ha 500 Ft-t költünk és a konverzió értéke 1.500Ft, akkor a ROAS 300%-os.
ROI: (Return On Investment) vagyis befektetés arányos megtérülés. Ez a kifejezés nem csak az online marketingben használható, hiszen mindenfajta befektetésre érvényes. A ROI mutató számításával ki lehet számolni, hogy egy marketing tevékenységre elköltött forintra hány forint profit jut.
Conversion: Konverzió vagyis cél. Ez az az eredmény, amit te határozol meg, hogy mi bír értékkel számodra. Pl: konverzió lehet: hírlevélre feliratkozás, online vásárlás, foglalás, ajánlatkérés stb.
Conversion rate: Konverziós ráta. Ez megmutatja, hogy az oldalunkra érkező látogatókból hány konvertált vagyis érte el a kitűzött célt.
Content: vagyis tartalom. Online marketinggel kapcsolatos szövegkörnyezetben ez leginkább szövegeket, képeket, videókat és egyéb multimédiás anyagokat jelenti a weboldalon.
Kulcsszó: Olyan szavak, amelyek relevánsak a hirdetéseinkre, azaz a keresőbe beírva szeretnénk, hogy a mi hirdetésünk jelenjen meg. Ezeket a hirdetés kezelője adja meg a Google Ads rendszerében.
A/B teszt: Olyan tesztelési technika, amelynek az elvégzése után megállapítható, hogy a felhasználók kettő (vagy több) lehetséges változat között, melyikre reagálnak jobban. Például A/B teszttel megmérhetem, hogy a felhasználók melyik szövegre reagálnak jobban, hogy Iratkozz fel vagy Kattints a feliratkozáshoz.
SEO: Search Engine Optimization vagyis keresőmotor optimalizálás. A tevékenység egyik fő lényege, hogy a weboldalunkat a találati lista (pl.: Google találati lista) elejére juttassuk bizonyos szavak, kifejezések keresése esetén. A SEO egy külön szakmává nőtte ki magát, összetett terület, hiszen a weboldalon számos beállítást és eszközt lehet használni, hogy minél jobb helyezést érhessünk el.
Facebook Pixel: A Facebook/Instagramm hirdetéseinkhez ez az eszköz nyújtja az elemzéshez, méréshez és optimalizáláshoz szükséges adatokat a weboldaladra érkező látogatók tevékenységeiről. A weboldalba kell telepíteni a kódot, majd onnantól méri, hogy pl.: kik jártak az oldalon, kik jártak a kosár oldalon, kik vásároltak.
Most, hogy megvannak az alapok, ismered a mérőszámokat, kezdődhet is a kampánytervezés!
Bízd a profikra, keress bennünket bizalommal!