Facebook posztok kimaxolva
Tudtad, hogy a világ harmadik legnagyobb keresőportálja a Facebook? Több mint 2 milliárd havi, aktív felhasználóval rendelkezik és közel 1,2 milliárdan elérhetők Messengeren. Ahhoz, hogy eljuss a célközönségedhez mindenképpen rendelkezned kell Facebook profillal, ahová rendszeresen tartalmakat kell feltöltened.
Veled is előfordult már, hogy egy cégre a Facebookon kerestél rá? Volt már olyan, hogy az alap adatokon kívül mást nem láttál? Mi volt az első benyomásod erről? Szerintem mindenkinek ugyanaz: bizonytalanság, hiteltelenség… Ezért is nagyon fontos, hogy posztoljunk. Ebben a cikkünkben segítünk megválaszolni néhány alapvető kérdést a témában.
Mikor posztolj?
Fontos, hogy megtaláld a céged optimális posztolási idejét. Ehhez meg kell vizsgálod a célközönségedet, az iparágadat és azt, hogy az érdeklődőid mikor használják leginkább a Facebookot.
Az ehhez szükséges adatokat a Facebook profilod “Elemzések” menüpontból, azon belül a “Bejegyzések” fülön láthatod. A grafikon egy hét átlagos adatait mutatja, de ha az egyes napokat szeretnéd vizsgálni, ezt is megteheted, ha rámész az egérrel az adott napra.
Ha a “Bejegyzések” oldalon legörgetsz, láthatod a korábbi posztjaid teljesítményét időrendben. Ha kísérleteztél és eltérő időszakokban posztoltál, akkor láthatod, hogy melyik teljesített a legjobban. Fontos azonban megjegyezni, hogy az egyes posztok sikerét nagyobb mértékben befolyásolja a tartalom minősége, mint az időpontja.
Milyen gyakran posztolj?
Fontos, hogy az oldaladra látogatók 2-3 napnál nem régebbi poszttal találkozzanak először. Tehát heti kettő, vagy annál több poszt az optimális. Túlzásba sem szabad esni a maximum posztolás szám a napi kettő. Azonban ami ennél is fontosabb, az a rendszeresség. Mindig használj content plant, amibe előre tervezd meg a posztokat. Ingyenesen letölthető 2021-es content plan-ért kattints a korábbi blogposztunkra.
Hogyan posztolj?
Fontos, hogy posztjaid figyelemfelkeltőek és igényesek legyenek. Az alábbi lépésekre figyelj a posztoláskor:
- Fontos az egyértelmű, lényegretörő üzenet megfogalmazása.
- Figyelj a helyesírásra és a tagolásra.
- Használj emojikat.
- Mindig a poszt szöveghez illő képet vagy videót válassz.
- Mindig logózott kreatívot használj.
- Mindig legyen landing page-re mutató link a posztban.
- A linket mindig UTM-ezd (korábbi bloposztunkból kiderül mi is ez).
- Emeld ki a posztjaidat.
- Ne tedd rögtön közzé, először időzítsd.
- Ellenőrizd, hogy a különböző eszközökön milyen a poszt előnézete.
- Ha mindent rendben találtál, csak akkor élesíts.
Poszt kiemelés
Ha szeretnéd, hogy a posztjaid még több emberhez eljussanak, használd a “bejegyzés kiemelése” funkciót. Ha a Creator Studióból posztolsz, ez a funkció a bejegyzés létrehozásán belül bal lent jelenik meg.
- Állíts be a célközönséget.
- Állítsd be az időtartamot és a költségkeretet.
- Állíts be a korábban hozzákapcsolt hirdetési fiókodat.
- Ellenőrizd, hogy a Facebook jóváhagyta-e a hirdetésedet.
A Facebook hirdetési szabályzatáról bővebben itt olvashatsz.
Elakadtál? Keress minket bizalommal, és mi segítünk még profibbá válni a social media világában!