Facebook posztok kimaxolva
Témakör: KÖZÖSSÉGI MÉDIA

Facebook posztok kimaxolva

Tudtad, hogy a világ harmadik legnagyobb keresőportálja a Facebook? Több mint 2 milliárd havi, aktív felhasználóval rendelkezik és közel 1,2 milliárdan elérhetők Messengeren. Ahhoz, hogy eljuss a célközönségedhez mindenképpen rendelkezned kell Facebook profillal, ahová rendszeresen tartalmakat kell feltöltened. 

Veled is előfordult már, hogy egy cégre a Facebookon kerestél rá? Volt már olyan, hogy az alap adatokon kívül mást nem láttál? Mi volt az első benyomásod erről? Szerintem mindenkinek ugyanaz: bizonytalanság, hiteltelenség… Ezért is nagyon fontos, hogy posztoljunk. Ebben a cikkünkben segítünk megválaszolni néhány alapvető kérdést a témában.

Mikor posztolj?

Fontos, hogy megtaláld a céged optimális posztolási idejét. Ehhez meg kell vizsgálod a célközönségedet, az iparágadat és azt, hogy az érdeklődőid mikor használják leginkább a Facebookot. 

Az ehhez szükséges adatokat a Facebook profilod “Elemzések” menüpontból, azon belül a “Bejegyzések” fülön láthatod. A grafikon egy hét átlagos adatait mutatja, de ha az egyes napokat szeretnéd vizsgálni, ezt is megteheted, ha rámész az egérrel az adott napra.

Ha a “Bejegyzések” oldalon legörgetsz, láthatod a korábbi posztjaid teljesítményét időrendben. Ha kísérleteztél és eltérő időszakokban posztoltál, akkor láthatod, hogy melyik teljesített a legjobban. Fontos azonban megjegyezni, hogy az egyes posztok sikerét nagyobb mértékben befolyásolja a tartalom minősége, mint az időpontja.

Milyen gyakran posztolj?

Fontos, hogy az oldaladra látogatók 2-3 napnál nem régebbi poszttal találkozzanak először. Tehát heti kettő, vagy annál több poszt az optimális. Túlzásba sem szabad esni a maximum posztolás szám a napi kettő. Azonban ami ennél is fontosabb, az a rendszeresség. Mindig használj content plant, amibe előre tervezd meg a posztokat. Ingyenesen letölthető 2021-es content plan-ért kattints a korábbi blogposztunkra.

Hogyan posztolj?

Fontos, hogy posztjaid figyelemfelkeltőek és igényesek legyenek. Az alábbi lépésekre figyelj a posztoláskor:

  1. Fontos az egyértelmű, lényegretörő üzenet megfogalmazása.
  2. Figyelj a helyesírásra és a tagolásra.
  3. Használj emojikat.
  4. Mindig a  poszt szöveghez illő képet vagy videót válassz.
  5. Mindig logózott kreatívot használj.
  6. Mindig legyen landing page-re mutató link a posztban.
  7. A linket mindig UTM-ezd (korábbi bloposztunkból kiderül mi is ez).
  8. Emeld ki a posztjaidat.
  9. Ne tedd rögtön közzé, először időzítsd.
  10. Ellenőrizd, hogy a különböző eszközökön milyen a poszt előnézete.
  11. Ha mindent rendben találtál, csak akkor élesíts.
Facebook poszt
Egy Facebook poszt mobilon

Poszt kiemelés

Ha szeretnéd, hogy a posztjaid még több emberhez eljussanak, használd a “bejegyzés kiemelése” funkciót. Ha a Creator Studióból posztolsz, ez a funkció a bejegyzés létrehozásán belül bal lent jelenik meg.

  1. Állíts be a célközönséget.
  2. Állítsd be az időtartamot és a költségkeretet.
  3. Állíts be a korábban hozzákapcsolt hirdetési fiókodat.
  4. Ellenőrizd, hogy a Facebook jóváhagyta-e a hirdetésedet.

A Facebook hirdetési szabályzatáról bővebben itt olvashatsz.

Elakadtál? Keress minket bizalommal, és mi segítünk még profibbá válni a social media világában!

TARTALOMJEGYZÉK