Hirdetési útmutató – Aknázd ki a lehetőségeidet

Hirdetési útmutató – Aknázd ki a lehetőségeidet

Ha nem hirdetsz, olyan, mintha vállalkozásod nem is létezne az online térben. Szerencsére számos lehetőség közül választhatsz, amelyek segítenek eljutni a vásárlóidhoz. Display, Search, Shopping…mutatjuk melyiket mikor használd!

Mi az a Display?

A display egy bármilyen weboldalon például hírportálon, vagy blogon elhelyezett képes, animált hirdetés.

Display hirdetés

Mikor jó a Display?

Ez a hirdetési forma az egyik legjobb módja annak, hogy egy olyan terméket vagy szolgáltatást népszerűsíts, ami teljesen új, a vásárlók még nem halottak a létezéséről sem. A display hirdetések lényege a figyelemfelkeltés és a márkád “elültetése” az emberek fejében, kiváló eszköz márkaismertség növelésre. Természetesen display hirdetés esetén is érdemes célozni. A leggyakoribb a demográfiai vagy viselkedési adatokra irányuló célzás. Egy női bikinit áruló webshop esetén például ha jól célzol, be tudod állítani (ha akarod), hogy leginkább csak nőknek jelenjenek meg a hirdetések.

A display hirdetéseknél lehetőséged van kibontakozni, egyedi grafikát, kreatívot készíteni, amivel kitűnhetsz az olvasott szövegből, így több kattintásra tehetsz szert. 

Kifejezetten ajánlott displayt használni remarketing esetén. Az első oldallátogatás alkalmával nagyon kevés esetben történik vásárlás, ezért fontos, hogy szemmel tartsd, és újra célozd azokat, akik jártak már az oldaladon. (Azokat, akik 10 percet eltöltöttek az oldalad böngészésével, nézegették terméked/szolgáltatásod, de mégsem vették meg.)

Ha dinamikus remarketinget használsz, akkor pedig akár pontosan azt a terméket tudod az olvasó/böngésző felhasználó elé tenni, amit megtekintett vagy éppen kosárba helyezett a weboldaladon, de nem vásárolt meg. Ez mind csak beállítás kérdése.

Az árak szempontjából a dispay átkattintási költsége sokkal kevesebb, mint a keresési hirdetéseké, hiszen kisebb az esély a vásárlásra.

Mik azok a search (keresési) hirdetések?

A search hirdetések lehetőséget biztosítanak arra, hogy az általad beállított keresési kulcsszó vagy kifejezés keresése esetén te jelenj meg a keresőt használó felhasználók találati listáján. Például, ha beírod a Google-be, hogy céges kommunikáció, láthatod, hogy “Ad” vagy magyarul “Hirdetés” szóval jelölve megjelenik az Ispiro céges kommunikációs szolgáltatása. Ez egy search hirdetés.

A keresési hirdetések a vállalkozások nagy részének megtérülnek, hiszen a keresőt használó potenciális vevőben eleve megvan a vásárlási szándék. A hirdetés kezelőjének az a dolga, hogy a megfelelő időben, a megfelelő embernek, a megfelelő üzenettel jelentesse meg a céget, a terméket, vagy a szolgáltatást.

Általánosságban elmondható, hogy hideg célközönség esetén magasabb megtérülést lehet elérni a keresési hirdetésekkel, mint a display hirdetésekkel. Egyértelmű, hogy sokkal magasabb az átkattintási arány akkor, ha a felhasználó azzal a céllal van jelen, hogy megoldást találjon a problémájára, mintha olvasás közben zavarja meg egy hirdetés.

Shopping hirdetések

Magyarországon 2019. júniusa óta elérhető a Google Shopping funkciója, melynek lényege, hogy termékeid képpel és árral illusztrálva is megjelenítheted.

Előnye, hogy a felhasználó árat, boltot, és más információkat talál a termékről már az első pillanatban, így el tudja dönteni, hogy megéri-e neki rákattintani.

A Google Shopping feltételei (röviden)

Ahhoz, hogy ilyen hirdetéseket futtathass, szigorú szabályoknak kell megfelelni: szükség van hozzá Google Merchant Center regisztrációra és egy termékfeed-re. (A feed-et a Merchant Centerbe kell feltölteni, a Merchant Centert pedig össze kell kötni a Google Ads fiókoddal.)

A termékfeed egy fejlesztő vagy plugin által összeállított folyamatosan frissülő lista a weboldalon található termékekről. Tehát ha egy termék árát / nevét / leírását módosítják a weboldalon, akkor az a feed-ben, így a Merchant Centerben és a Google Shopping hirdetésekben is automatikusan frissülni fog.

Beállítási lehetőségek a Google Shopping hirdetésekre

Normál Shopping

Ebben az esetben a Google találati listáján jelenik meg a hirdetés a termék képével, árával és további rövid információkkal.

Smart Shopping

A Smart Shopping egy mix, mely ötvözi a keresési és a display hálózatot. Ezt az opciót választva az intelligens shopping hirdetések képesek megjelenni a display hálózaton is remarketing funkciót betöltve. A Google algoritmusa dönti el, hogy milyen módon a legkifizetődőbb megjelentetni az adott hirdetést, akár a Gmail rendszerében a promóciók fülön is találkozhat emaillel a potenciális vásárló.

Fontos, hogy mivel a display hálózaton is megjelenhet, Smart Shopping esetén szöveget és kreatívot is fel kell töltenünk a hirdetések futtatásához.

Egyszerűnek hangzik, hogy csak rábízzuk az algoritmusra, és megy minden magától, azonban a hátránya is pont ebben rejlik. Az automatizmusok miatt kevés befolyásunk van a hirdetéseinkre, ráadásul a visszamérési adatok is korlátozottak.

Gmail-hirdetések
Gmail-hirdetések

Ha szeretnéd a legoptimálisabban kihasználni a hirdetési lehetőségeket, keresd bizalommal tapasztalt csapatunkat!

Neked mire van szükséged?

Neked mire van szükséged?

Szervezd ki vállalkozásod online hirdetését, és növeld bevételed