Hogy néz ki egy tökéletes Instagram bio?
Először is fontos leszögezni, hogy egyáltalán nincs olyan, hogy tökéletes Instagram bio. Igen, tudjuk hogy a cím elég kattintásvadász, de ez van, nem lehet szépíteni. Viszont optimális és hatásos bio felépítések igenis léteznek! Apróságnak tűnhet, és sokan el is hanyagolják az Insta bio elkészítését, de azért érdemes rá odafigyelni! Van pár apróság, amivel tényleg rövid idő alatt nagy változásokat érhetünk el!
Lássuk is, hogy mik azok a dolgok, amikre megéri időt szánni!
Használjuk ki okosan a helyet!
A 150 karakternyi helyen olyan szöveget és hasznos infót kell feltüntetni, ami cselekvésre készteti a látogatót. Az alap és hasznos infók mellett elengedhetetlen, hogy már itt kommunikáljuk a közösség építés üzenetét! Például egy sportbolt instagram biojába simán be lehet írni: Oszd meg velünk a sport iránti szeretetedet, kíváncsiak vagyunk rád!
Vagy egy webáruháznál az nem elég, hogy beillesztjük az oldalra vezető linket, írjunk hozzá olyan szöveget, ami kattintásra ösztönzi a követőket! Például: Válogass kedvenc termékeid közül itt! Az ilyesfajta mondatfűzés dinamikusabbá teszi az insta biot, így megéri rászánni pár percet a megfogalmazására!
Ajó Instagram bio egyik kulcsa: Listázz!
Egy Instagram bio akkor működik nagyon jól, ha átlátható, olvasható, érthető és nem túl zsúfolt! Ne csak rázúdítsuk a követőkre az információkat, hanem szűrjük meg nekik a lényeget és csak azt jelenítsük meg felsorolás szinten. Nem kell mindent bevásárló lista jelleggel feltüntetni, de azért ügyeljünk arra, hogy a fontos infók új sorba kerüljenek! Így sokkal átláthatóbb és érthetőbb insta bio lesz a végeredmény. Mutatunk is erre egy tökéletes példát! ⬇️
Használj emojit! (De ne vidd túlzásba!)
Az emoji jó eszköz arra, hogy megmutassunk mit is csinálunk, vagy miért dolgozunk. Fontos, hogy olyat válasszunk, ami tükrözi a termékeinket, feleslegesen ne passzírozzunk be a sorok közé egy mosolygós fejet, csak ha van rá okunk. Összességében viszont így könnyebben felhívhatjuk a figyelmet magunkra és kihangsúlyozhatjuk a cég üzenetét is, de ismétlem, azért ezt módjával tegyük!
Készíts saját hashtaget!
A hashtageknél az a legjobb, ha gyártasz egy sajátot. Egy olyat, ami jellemző a cégre, vagy, ami a közösség építésben játszik szerepet. Az egyik korábbi tippben említettük, hogy írj olyan mondatokat is, amik ösztönzik a követőket a visszajelzésekre! Ha valaki szeretne képet posztolni a termékekről, használhatja a cég hashtagét, ami igazából csak jót tesz a márkádnak, hiszen általa még több emberhez eljut az üzenet! Erre kitűnő példa a #myluxyhair!
Ragaszkodj az arculati elemekhez!
Ez a tipp nem konkrétan az Instagram biohoz kapcsolódik, de a story thumbnail-jei és a profilkép nagyon jó, ha összhangban vannak a márkáddal és megjelenéseddel! Használd ugyanazt a betűtípust, ugyanazt a szín palettát, hogy egységes és hiteles megjelenést érj el! Erre érdemes időt szánni, hiszen a végeredmény sokat dobhat a márkád megítélésén. Arról nem is beszélve, hogy mennyivel jobb ránézni egy átgondolt, összeszedett feedre.