Kövesd Facebook hirdetéseid útját – A Facebook Pixel
A Facebook hirdetéskezelője egy nagyon jó és egyszerűen használható felület, azonban az alap mérései csak a Facebook oldalra korlátozódnak. Ennek a hiányosságnak a kiküszöbölésére szolgál a Facebook Pixel (magyarul Facebook Képpont)
Mi is a Facebook pixel?
Tulajdonképpen nem más mint egy kód, amelyet a weboldalunk forráskódjában elhelyezve adatokat kaphatunk a látogatóinkról, konverziókat mérhetünk és követhetjük a felhasználók tevékenységét a Facebookon kívül is.
Pontosan mire is használható?
Azon túl, hogy segítségével mérni tudod a Facebook hirdetéseid konverzióit, célközönségeket, vagy akár hasonmás célközönségeket hozhatsz létre, melyek lehetővé teszik, hogy sokkal pontosabban tudj célozni a hirdetéseiddel. Pl.: csak azoknak jelenjen meg a hirdetés, akik egyszer már a kosárba helyeztek egy terméket, de végül nem vásárolták meg. Ezt alapesemény kódok használatával érheted el (ha angolul használod, Standard Event-ként találod meg). Az alábbi események mérhetőek:
- Fizetési adatok megadása
- Kosárba helyezés
- Kívánságlistára vétel
- Regisztráció befejezése
- Kapcsolatfelvétel
- Termék testreszabása
- Adakozás
- Hely keresése
- Fizetés kezdeményezése
- Érdeklődő
- Vásárlás
- Időzítés
- Keresés
- Próbaidőszak indítása
- Jelentkezés elküldése
- Feliratkozás
- Tartalom megtekintése
Nem kérdés tehát, hogy Facebookos hirdetések esetén elengedhetetlen a Pixel használata annak érdekében, hogy pontosan tudj optimalizálni és eredményeket mérni. Érdemes azonban átgondolni, hogy melyek azok az események, amelyek üzletileg hasznosak számodra, és csak azok kódjait bekötni.
A Facebook Pixel beállítása
Ha most szeretnél először Pixelt elhelyezni honlapodon, így kezdj neki:
- A hirdetési fiókodban a bal felső menüben kattints a képpontok lehetőségre.
- Első lépésként hozd létre a képpontot.
- Majd ha ezzel megvagy, helyezd el a weboldaladon. Ezt megteheted manuálisan is, vagy ha valamilyen CMS rendszert használsz, akkor ott külön lehetőséget találsz pixel elhelyezésére. Ebben részletes segítséget kaphatsz a Facebook Help szolgáltatásától.
Amint kész a beállítás, nincs más hátra, mint várni néhány napot, hogy elegendő adat gyűljön össze, majd kezdődhet is az elemzés!
Facebook Pixel Helper
Ha szeretnéd megnézni, hogy mely oldalakra van bekötve a Pixel, és milyen eseményeket mér, akkor a Chrome Facebook Pixel Helper bővítménye segít neked ebben.
Ha úgy érzed elakadtál, keress bátran bennünket, profi csapatunk készséggel áll rendelkezésedre!