Kövesd Facebook hirdetéseid útját – A Facebook Pixel
Témakör: ANALITIKA / SEO, KAMPÁNYOK

Kövesd Facebook hirdetéseid útját – A Facebook Pixel

A Facebook hirdetéskezelője egy nagyon jó és egyszerűen használható felület, azonban az alap mérései csak a Facebook oldalra korlátozódnak. Ennek a hiányosságnak a kiküszöbölésére szolgál a Facebook Pixel (magyarul Facebook Képpont)

Mi is a Facebook pixel?

Tulajdonképpen nem más mint egy kód, amelyet a weboldalunk forráskódjában elhelyezve adatokat kaphatunk a látogatóinkról, konverziókat mérhetünk és követhetjük a felhasználók tevékenységét a Facebookon kívül is.

Pontosan mire is használható?

Azon túl, hogy segítségével mérni tudod a Facebook hirdetéseid konverzióit, célközönségeket, vagy akár hasonmás célközönségeket hozhatsz létre, melyek lehetővé teszik, hogy sokkal pontosabban tudj célozni a hirdetéseiddel. Pl.: csak azoknak jelenjen meg a hirdetés, akik egyszer már a kosárba helyeztek egy terméket, de végül nem vásárolták meg. Ezt alapesemény kódok használatával érheted el (ha angolul használod, Standard Event-ként találod meg). Az alábbi események mérhetőek:

  • Fizetési adatok megadása
  • Kosárba helyezés
  • Kívánságlistára vétel
  • Regisztráció befejezése
  • Kapcsolatfelvétel
  • Termék testreszabása
  • Adakozás
  • Hely keresése
  • Fizetés kezdeményezése
  • Érdeklődő
  • Vásárlás
  • Időzítés
  • Keresés
  • Próbaidőszak indítása
  • Jelentkezés elküldése
  • Feliratkozás
  • Tartalom megtekintése
Facebook Pixel események

Nem kérdés tehát, hogy Facebookos hirdetések esetén elengedhetetlen a Pixel használata annak érdekében, hogy pontosan tudj optimalizálni és eredményeket mérni. Érdemes azonban átgondolni, hogy melyek azok az események, amelyek üzletileg hasznosak számodra, és csak azok kódjait bekötni.

A Facebook Pixel beállítása

Ha most szeretnél először Pixelt elhelyezni honlapodon, így kezdj neki:

  1. A hirdetési fiókodban a bal felső menüben kattints a képpontok lehetőségre.
  2. Első lépésként hozd létre a képpontot. 
  3. Majd ha ezzel megvagy, helyezd el a weboldaladon. Ezt megteheted manuálisan is, vagy ha valamilyen CMS rendszert használsz, akkor ott külön lehetőséget találsz pixel elhelyezésére. Ebben részletes segítséget kaphatsz a Facebook Help szolgáltatásától.

Amint kész a beállítás, nincs más hátra, mint várni néhány napot, hogy elegendő adat gyűljön össze, majd kezdődhet is az elemzés!

Facebook Pixel Helper

Ha szeretnéd megnézni, hogy mely oldalakra van bekötve a Pixel, és milyen eseményeket mér, akkor a Chrome Facebook Pixel Helper bővítménye segít neked ebben.

Facebook Pixel helper

Ha úgy érzed elakadtál, keress bátran bennünket, profi csapatunk készséggel áll rendelkezésedre!

TARTALOMJEGYZÉK