Kövesd Facebook hirdetéseid útját – A Facebook Pixel

Kövesd Facebook hirdetéseid útját – A Facebook Pixel

A Facebook hirdetéskezelője egy nagyon jó és egyszerűen használható felület, azonban az alap mérései csak a Facebook oldalra korlátozódnak. Ennek a hiányosságnak a kiküszöbölésére szolgál a Facebook Pixel (magyarul Facebook Képpont)

Mi is a Facebook pixel?

Tulajdonképpen nem más mint egy kód, amelyet a weboldalunk forráskódjában elhelyezve adatokat kaphatunk a látogatóinkról, konverziókat mérhetünk és követhetjük a felhasználók tevékenységét a Facebookon kívül is.

Pontosan mire is használható?

Azon túl, hogy segítségével mérni tudod a Facebook hirdetéseid konverzióit, célközönségeket, vagy akár hasonmás célközönségeket hozhatsz létre, melyek lehetővé teszik, hogy sokkal pontosabban tudj célozni a hirdetéseiddel. Pl.: csak azoknak jelenjen meg a hirdetés, akik egyszer már a kosárba helyeztek egy terméket, de végül nem vásárolták meg. Ezt alapesemény kódok használatával érheted el (ha angolul használod, Standard Event-ként találod meg). Az alábbi események mérhetőek:

  • Fizetési adatok megadása
  • Kosárba helyezés
  • Kívánságlistára vétel
  • Regisztráció befejezése
  • Kapcsolatfelvétel
  • Termék testreszabása
  • Adakozás
  • Hely keresése
  • Fizetés kezdeményezése
  • Érdeklődő
  • Vásárlás
  • Időzítés
  • Keresés
  • Próbaidőszak indítása
  • Jelentkezés elküldése
  • Feliratkozás
  • Tartalom megtekintése
Facebook Pixel események

Nem kérdés tehát, hogy Facebookos hirdetések esetén elengedhetetlen a Pixel használata annak érdekében, hogy pontosan tudj optimalizálni és eredményeket mérni. Érdemes azonban átgondolni, hogy melyek azok az események, amelyek üzletileg hasznosak számodra, és csak azok kódjait bekötni.

A Facebook Pixel beállítása

Ha most szeretnél először Pixelt elhelyezni honlapodon, így kezdj neki:

  1. A hirdetési fiókodban a bal felső menüben kattints a képpontok lehetőségre.
  2. Első lépésként hozd létre a képpontot. 
  3. Majd ha ezzel megvagy, helyezd el a weboldaladon. Ezt megteheted manuálisan is, vagy ha valamilyen CMS rendszert használsz, akkor ott külön lehetőséget találsz pixel elhelyezésére. Ebben részletes segítséget kaphatsz a Facebook Help szolgáltatásától.

Amint kész a beállítás, nincs más hátra, mint várni néhány napot, hogy elegendő adat gyűljön össze, majd kezdődhet is az elemzés!

Facebook Pixel Helper

Ha szeretnéd megnézni, hogy mely oldalakra van bekötve a Pixel, és milyen eseményeket mér, akkor a Chrome Facebook Pixel Helper bővítménye segít neked ebben.

Facebook Pixel helper

Ha úgy érzed elakadtál, keress bátran bennünket, profi csapatunk készséggel áll rendelkezésedre!

Neked mire van szükséged?

Neked mire van szükséged?

Szervezd ki vállalkozásod online hirdetését, és növeld bevételed