Legyél a kulcsszavak mestere – A kulcsszókutatás

Legyél a kulcsszavak mestere – A kulcsszókutatás

A kulcsszókutatás a keresőoptimalizálás, vagyis a SEO (Search Engine Optimization) egyik legfontosabb része, olyan, mint a háznak az alapja. A tevékenység lényege, hogy a keresőt használó emberek fejével gondolkodva megpróbáljuk a lehető legtöbb releváns kulcsszóösszetételt összegyűjteni, amik a lehető legtöbb látogatót vonzzák az oldalunkra. A cél nem csak az, hogy sok látogató legyen az oldalunkon, hanem az, hogy ezek a felhasználók meg is találják azt, amit keresnek, ezáltal a mi termékünket vagy szolgáltatásunkat válasszák.

Abban az esetben lesz eredményes a kulcsszókutatás, ha elérjük, hogy azokra a kifejezésekre jelenjünk meg, amikre a közönségünk keres.

1. Szedd össze azokat a szavakat, amiket a legfontosabbnak tartasz

Azokat, amikre te magad is rákeresnél a terméked, szolgáltatásod kapcsán! Ezek lehetnek akár több szóból álló szóösszetételek, szinonímák. Írj le mindent, ami eszedbe jut! Kérdezd meg ismerőseidet, barátaidat, kollégáidat!

2. Nézd meg és tanulmányozd a konkurenciáid weboldalait

Ismerd meg, hogy ő hogyan fogalmaz, milyen környezetben használja a kulcsszavakat, milyen szinonímákat használ, stb. Ez is a kulcsszókutatás része.

3. Használj kulcsszótervezőket

Az egyik legegyszerűbb módszer a Google autocomplete szolgáltatása. Kezdj el begépelni egy szót, majd nézd át azokat a javaslatokat, amiket feldob!

Kulcsszókutatás

A kulcsszókutatás másik lehetősége a Google Ads kulcsszótervezője, mely teljesen ingyenesen használható és rengeteg hasznos funkcióval bír. Használata gyors és egyszerű: írd le az ötletedet, majd nézd meg, hogy a kiadott lehetőségek közül van-e számodra hasznos kifejezés. Az Ads kulcszsótervezője segítségével képet kaphatsz arról, hogy átlagosan hány keresés várható havonta, mekkora a verseny az adott kulcsszónál és egy körülbelüli értéket is meghatároz arra vonatkozóan, hogy mekkora CPC-vel számolhatunk, ha PPC kampányt indítunk. (Hirdetés esetén mekkora költsége lenne az oldal tetején, vagy alján való megjelenésének.)

Kulcsszótervező

A Google Ads-en kívül számos más kiváló eszköz is segítheti a kulcsszókutatást, például a Keywordtool.io, Google Search Console, KW Finder, stb.. 


(keywordtool.io)

4. Kulcsszavak tesztelése

Vedd sorra az összegyűjtött szavakat, és írd be egyesével a Google keresőjébe. Nézd meg, hogy a találatok ugyanarról szólnak-e, mint a te oldalad! Lehet, hogy mások mást értenek egy-egy kifejezés alatt. Ne a legerősebb kulcsszavakkal kezdj. Egy-egy kevésbé kompetitív kulcsszó ugyan nem fog egyből nagy sikert hozni, de segít abban, hogy ismertségre tegyél szert. Azokra a szavakra koncentrálj, amik a legnagyobb forgalmat hozzák neked. A Google Trends segítségedre lehet ebben.

5. Időről-időre ismételd meg ezt a folyamatot

Gyorsan változik a világ körülöttünk, elképzelhető, hogy ami néhány éve még működött, az ma már nem. Maradj folyamatosan képben, kövesd a trendeket, és ha szükséges egészítsd ki kulcsszó listádat új kifejezésekkel!

Keresd bizalommal profi csapatunkat, szívesen segítünk!

Neked mire van szükséged?

Neked mire van szükséged?

Szervezd ki vállalkozásod online hirdetését, és növeld bevételed