Lépjünk egy szintet! – Google Analytics haladó beállítások
Előző Google Analytics témájú cikkünkből már megtanultad, mire használhatod, milyen elemzéseket készíthetsz vele és végigmentünk az alapvető beállításokon is. Most megmutatjuk a Google Analytics haladó beállítások mikéntjét.
Itt az ideje az adatok elemzésének!
Az Analytics lehetőséget biztosít arra, hogy célokat állíts be, melyek segítségével olyan információkhoz juthatsz, amelyek hozzájárunak weboldalad látogatóinak megismeréséhez. Könnyű elveszni az adatokban, ezért fontos, hogy olyan mutatókat/konverziókat állíts fel, amik a te vállalkozásod számára hasznosak.
Nézzünk is egy gyors példát!
Ha azt akarod megtudni, hogy hányan töltenek 5 percnél hosszabb időt az oldaladon, akkor válaszd az Adminisztrálás – Célok – Új cél lehetőséget. Mivel jelen esetben az alapból felkínált opciók közül egyik sem az, amit keresünk, válaszd az egyéni – időtartam pontot. Ide írd be az 5 percet, majd kattints a cél ellenőrzésére és végül ments.
Az Analytics Jelentések menüjében olyan adatokat találsz, melyek tudatos vizsgálatával hatékonyabbá teheted marketingtevékenységed.
Vegyük sorra a leghasznosabbakat!
1. Az adatokat lebonthatod forrás/médium szerint. (Ügyfélszerzés – Minden forgalom – Forrás/médium)
Ebben a nézetben arról kaphatsz információt, hogy hány felhasználó látogatta az oldalad az adott időszakban, abból hány volt új. Pontosan követni tudod a munkamenetek számát, ellenőrizheted a visszafordulási arányt, az oldalankénti munkameneteket, azok átlagos hosszát. E-kereskedelmi beállítások esetén pedig láthatod az e-konverziós arányt, a tranzakciókat és az árbevételt is.
2. Érdemes azt is megnézni, hogy milyen útvonalon érkeznek a konverziók. (Konverziók – Többcsatornás útvonalak – A legjobb konverziós útvonalak) Meglepő lehet, hogy egy-egy vásárló hány csatornán megy végig, mielőtt konvertál.
3. Szintén fontos megismerni a felhasználóidat, amit bal oldalon a Közönség menüben tehetsz meg.
Itt tudomást szerezhetsz látogatóid
- életkoráról (közönség – demográfiai adatok – életkor)
- arról, hogy földrajzilag honnan böngészik az oldalad (közönségek – földrajzi adatok – hely)
- és azt is megvizsgálhatod, hogy milyen böngészőből nyitják meg az oldalad (közönség – technológia – böngésző és operációs rendszer)
Természetesen ezek az adatok mind-mind akkor hasznosak, ha tudod, mit kezdj velük. A Google Analytics adatai és jelentései lehetőséget biztosítanak neked például arra is, hogy megtaláld az esetleges fájdalom pontokat (pl. hol a legnagyobb a visszafordulási arány), és belevedd stratégiádba ezek kijavítását.
Ha úgy érzed elakadtál, keres bennünket bizalommal! Profi csapatunk tudni fogja a megoldást.