Rakétaként a Google Shopping trónjára – így optimalizáld a feed-ed!
Elhoztuk a feed optimalizálási útmutatót, melyet, ha követsz Shopping hirdetéseid rakétaként törhetnek fel. A feed kapcsán jelentkező problémák széles skálán mozognak az áreltérésektől és elérhetőségi hibáktól, a nem megfelelő termékadatokig, sőt, akár a feldolgozási problémákig is elérhetnek. Az ilyen hibák gyakori felhalmozódása pedig akár a Google Merchant Center fiók letiltásához is vezethet.
Azonban először tekintsük végig, hogy miért is fontos a feed optimalizálással foglalkozni és milyen problémás területeket érinthetnek a felmerülő hibák.
Miért szükséges a feed optimalizálás a Google Merchant Centerben?
A termékfeed adatainak optimalizálása segít abban, hogy egyre több és releváns kattintást érjünk el a felhasználóktól a Shopping-hirdetésekre. A Google Merchant Centerben a termékfeed optimalizálása kiemelkedő fontosságú, hiszen az elemek pontos és részletes adatokkal való feltöltése jelentősen befolyásolja a termékek online megjelenését a Google Shopping keresési eredményeiben. Amennyiben a feed optimalizálás nincs megfelelően kezelve, számos kritikus probléma jelentkezhet, amelyek negatívan érinthetik a kereskedők online jelenlétét és eredményességét:
Rossz minőségű adatok: Ha a termékekkel kapcsolatos információk hiányosak, pontatlanok vagy nem megfelelő formátumban vannak, akkor a termékek nem jelennek meg a megfelelő keresési eredmények között, vagy nem jelennek meg egyáltalán. A Google pontosan tájékoztat minket, hogy milyen adatokat vár el tőlünk. Ezt az alábbi linken megtekintheted: Termékspecifikáció
Alacsony konverziós arány: Ha a termékadatok nem vonzóak vagy nem informatívak, kevesebb látogató választja a terméket, ami alacsonyabb konverziós arányhoz vezethet.
Felfüggesztett fiók: Ha a termékadatok nem felelnek meg a Google által meghatározott szabványoknak és irányelveknek a fiókot felfüggeszthetik.
Feed optimalizálás kisokos – Letölthető e-book!
Problémás területek a GMC fiókban
A Google Merchant Center feed problémáinak kezelése bizonyos esetekben egyszerű és csak néhány percet vesz igénybe, ráadásul a Merchant Center felületét sem kell elhagynunk. Azonban vannak olyan esetek, amikor a problémák mélyebb gyökerekre vezethetnek vissza, és több órát igényelhetnek a megoldásuk. Ilyenkor akár a webshopmotorunk beállításainak átvizsgálása és finomhangolása szükséges, vagy bonyolultabb technikai problémák esetén a webfejlesztőnk segítségét kell igénybe vennünk.
Ezek a problémák általában az alábbi területeken merülnek fel:
Hiányzó adatok: Bizonyos termékadatok, mint például a termékazonosító, ár, készletinformáció vagy kategória hiányozhatnak. Ezért fontos ellenőrizni és biztosítani az összes szükséges adatfeltöltését a feedbe.
Rossz formázás: A Google által előírt adatformátumoknak és struktúrának való megfelelés kiemelten fontos. Ellenőrizni kell, hogy a termékadatok megfelelnek-e a Google által megadott követelményeknek.
Duplikált termékek: Ellenőrizni kell, hogy nincsenek-e duplikált termékek a feedben, mivel ezek problémát okozhatnak a termékek hatékony megjelenésében.
Hibás képek vagy linkek: A termékekhez tartozó képeknek magas minőségűeknek és érvényes linkekhez kell vezetniük.
A felmerülő problémákról az GMC mindig részletesen tájékoztat, hogy a feed hibáit mielőbb kijavíthassuk, nehogy fiókunk tiltásába kerülhessen. A shopping feed optimalizálás célja a pontos és releváns termékadatok biztosítása. Képes növeli a termékek online láthatóságát, a konverziós arányt és az általános hirdetési hatékonyságot a Google Shopping platformon.
Amennyiben a termékadatokat gondosan ellenőrizzük és az előírt formátumnak megfelelően frissítjük kihozhatjuk Shopping kampányainkból a maximumot!
Feed Optimalizálás a Google Merchant Centerben
Az következőkben bemutatjuk, hogy milyen beállításokat érdemes használnod, hogy a Google “szeresse” a termék feededet és ezáltal olcsóbban és többször jelenítse meg termékeidet a Shopping hirdetésekben:
A termék címek optimalizálása a Google Merchant Center fiókban
- A termék címe mindig tömör és világos legyen, reprezentálja a terméket.
- Legjobb, ha elgondolkozunk azon, hogy a felhasználók hogyan kereshetnek rá a termékekre vagy egy kulcsszótervező program segítségével megvizsgáljuk a legrelevánsabb kulcsszavakat.
- A termék nevét mindig fontossági sorrend szerint építsük fel, vagyis legelől legyen a legfontosabb kulcsszó és utána a kevésbé fontos kulcsszavak pl.: Kerti bútor garnitúra barna 8 fős. A Google minden esetben ebben a sorrendben vizsgálja a termék elnevezéseket.
Amennyiben a márka elterjedt érdemes azt is beépíteni a címbe pl.: Nike női edzőcipő fehér.
- A termékek elnevezésekor kerüljük a túlzott nagybetűk használatát, mert ez a termékfeed minőségét rontja, ezáltal előfordulhat, hogy a termékeket kevesebb alkalommal jeleníti meg a Google.
A termék leírás optimalizálása a Google Merchant Center fiókban
- A címben és a leírásban használt kulcsszavak szerepet játszanak abban, hogy a Google meghatározza a relevanciát. Ezért fontos, hogy ne csak a címhez, hanem a leíráshoz is adjunk meg pontos és leíró kulcsszavakat.
- A Google legfeljebb 5000 karaktert engedélyez a termékleírásokhoz, azonban ilyen hosszú leírással nem szoktunk találkozni, hiszen a felhasználó nem olvassa el.A Google Shopping terméklistájában azonban a teljes hosszúságú termékleírások optimális száma inkább 500 és 1000 karakter között van. A Google Shopping SERP-jei csak a termékleírás első 145-180 karakterét jelenítik meg, ezért fontos, hogy a legfontosabb információkat helyezzünk előtérbe. Ha ezeket a kulcsfontosságú információkat be tudjuk illeszteni a leírás első 180 karakterébe, még eredményesebb lehet a kampányunk.
- Termékleírásokat soha ne másoljunk másik oldalakról, hiszen a Google ezt felismeri. Amennyiben észrevesszük, hogy a mi termékadatlapunkat másolta le a konkurencia, azt jelenteni tudjuk a Google-nek az alábbi oldalon keresztül: Report Content on Google
Az alábbiak soha ne szerepeljenek a leírásban:
A Google komolyan veszi a szabályokat, ezért olyan fontos, hogy termékadataink mindig megfeleljenek a Google irányelveinek. Íme néhány dolog, amit a terméktáblázatokban soha nem szabad tartalmaznia:
- Promóciós szövegek, például „Ingyenes szállítás” vagy „Akciós”
- NAGYBETŰK TÚLZOTT HASZNÁLATA
- A cég vagy márka leírása
- Egyéb termékek vagy tartozékok részletei vagy leírása
- Összehasonlítás más cég által értékesített termékekkel (pl. kétszer olyan gyorsan, mint X)
- Az üzletre (vagy más webhelyekre) mutató linkek
- Számlázási, fizetési vagy értékesítési információk
- Hivatkozások a belsőleg használt kategorizációs rendszerekre (pl. Számítógépek > Laptopok > Érintőképernyős Laptopok)
Képek optimalizálása a Google Merchant Center fiókban
- A képeknek komoly képméretre vonatkozó követelményei vannak, amelyeket ha nem tartunk be a termékünk nem, vagy csak korlátozottan jelenik meg:
- Legalább 250 x 250 pixel a ruházati képekhez
- Legalább 100 x 100 pixel a nem ruházati képekhez
- Egy kép sem lehet nagyobb 64 megapixelnél
- A képfájl mérete nem haladhatja meg a 16 MB-ot
- Ne használjunk olyan képet, amely nem a valódi terméket ábrázolja. Egy általános kép fő termékképként való használata a termék elutasítását okozhatja. Ha bármilyen általános képet, grafikát vagy illusztrációt szeretnénk hozzáadni, a kiegészítő_képlink attribútum használatával tehetjük meg.
- Ne használjunk a képeken logókat vagy ikonokat, illetve más promóciós fedvényt vagy szegélyt.
- A terméket a képtérben úgy kell beállítani, hogy a termék a teljes képterület legalább 75%-át és legfeljebb 90%-át fedje le. Röviden, a termék ideális esetben a képkeret képterületének 75–90%-át foglalja el.
- A kép hátterének használjunk mindig egyszínű hátteret, a legideálisabb a fehér szín.
A [product_type] attribútum használata a Google Merchant Center fiókban
- Bár nem kötelező ezt a mezőt kitölteni, mégis érdemes hiszen a terméktípus segít a Google-nak abban, hogy jobban megértse a termék kategorizálását, és meghatározza, mely lekérdezésekre a legrelevánsabb a tételeink. A Google termékenként legfeljebb 5 attribútum használatát teszi lehetővé.
- A terméktípusok optimalizálásához a következőkre kell összpontosítani
- Keresési szándék: Kezdjük a vásárlók keresési szándékát szem előtt tartva, olyan terméktípusokat használni, amelyek tükrözik fő szükségleteiket és fájdalmas pontjaikat. Ez növeli mind a kezdeti megjelenés, mind a későbbi kattintások esélyét.
- Termékfókusz: Az általunk használt típusoknak szorosan a termékekhez kell kapcsolódniuk, nem pedig olyan széles körű navigációs kategóriákat tükrözniük, mint pl.: „Bestsellerek”.
- Részletesség: A terméktípusok kategorizálása a lehető legpontosabb legyen, hogy a Google és a vásárlók is megértsék, hogy pontosan mit vásárolnak. Ugyanakkor el kell kerülnünk, hogy túl sok szintet adjunk hozzá a kategóriafákhoz.
- Vásárlási szándék: Ha lehetséges, próbáljuk az attribútumot arra használni, hogy szezonális vagy promóciós szempontok hozzáadásával (pl. „karácsony”, „halloween” stb.) vásárlásra tudjuk ösztönözni az embereket.
Konklúzió
A Google Merchant Centerben a termékfeed optimalizálása kulcsfontosságú a sikeres online jelenlét és eredményesség érdekében. A pontos adatok, jól strukturált címek, leírások és képek segítenek növelni a termékek online láthatóságát és a konverziós arányt. A feed optimalizálásban leggyakoribb hibák a hiányzó adatok, rossz formázás és hibás képek. Ha gondot jelent a feed optimalizálása, érdemes szakértő segítségét kérni, hogy elkerüljük a fiók felfüggesztését és maximalizáljuk a hirdetési hatékonyságot.