PPC A/B tesztelés – Hogyan csináld?

PPC A/B tesztelés – Hogyan csináld?

Mit nevezünk A/B tesztelésnek?

Az A/B tesztelés célja, hogy megtaláljuk két lehetséges verzió közül, hogy melyik az, amelyik jobb eredményeket hoz. Összehasonlíthatunk hirdetéseket, weboldalakat, vagy bármilyen más marketing eszközöket is. A folyamat lényege, hogy a két verziót szimultán futtatjuk, így láthatjuk, hogy melyik verzió arat nagyobb sikert.

Minden sikeres PPC kampány mögött az áll, hogy megtaláltuk a megfelelő üzenetet és a megfelelő közönséget, majd ennek a közönségnek a megfelelő ajánlattétellel és a megfelelő kreatívval tudtunk hirdetést futtatni. De hogy tudjuk kihozni a maximumot a kampányokból? Itt jön képbe az A/B tesztelés.

Hogyan vágj neki?

Ahhoz, hogy A/B tesztelni tudj, tisztában kell lenned az alapvető mutatókkal.

Miért fontos ez? 

Már a legelején meg kell határoznod, hogy mi lesz az, ami alapján értékelni tudod a tesztedet. Ne feledd, nincs olyan, hogy rossz mutató, csak olyan, ami nem illeszkedik a célodhoz.

Először állítsd fel a hipotézist, ami alapján elindulsz és az okot, amiért az A/B tesztet indítod:

  • A hirdetéseim CTR-je növekedni fog, ha single image ad helyett carousel típusú hirdetést futtatok, mert egységnyi költségen nagyobb forgalmat szeretnék a weboldalamra terelni.
  • A hirdetéseim ROAS-a növekedni fog, ha Maximize Conversions ajánlattételi stratégia helyett Target ROAS ajánlattételi stratégiát alkalmazok, mert nem a konverziók számát szeretném növelni, hanem a megtérülést.

Megvan a hipotézised és megvan az indok, amiért tesztelsz. Hogyan tovább?

Szerencsére a Facebook hirdetés kezelője és a Google Ads is rendelkezik egy-egy olyan toolal, amelyek könnyebbé teszik számodra a tesztelést.

Google Ads – A/B tesztelés

1.lépés: Hozz létre egy vázlatot a tesztelni kívánt kampányból:

Google Ads A/B tesztelés
Google Ads A/B tesztelés

2. lépés: Ebben a vázlatban végezd el az általad tesztelni kívánt változtatásokat, majd a Kampány kísérletek menüpontra kattintva válaszd ki az előbb készített vázlatot.

Google Ads A/B tesztelés
Google Ads A/B tesztelés

3.lépés: Válaszd ki, hogy meddig szeretnéd futtani a tesztet, és add meg a napi keretet, hogy milyen eloszlásban szeretnéd felosztani az eredeti és a teszt kampány között.

Google Ads A/B tesztelés
Google Ads A/B tesztelés

Már fut is a tesztünk, irány a Facebook!

Facebook Ads – A/B tesztelés

1. lépés: Válaszd ki a tesztelni kívánt opciót (ebben az esetben ez egy hirdetés), és az A/B teszt ikonra kattintva megjelennek a lehetőségek.

Facebook kampányok A/B tesztelése
Facebook kampányok A/B tesztelése

2. lépés: Az egyéni opcióra kattintva a rendszer duplikálja a kampányodat. Itt választhatsz előre a rendszer által meghatározott tesztelési opciókból, de az egyéni lehetőség esetén te adhatod meg, min szeretnél változtatni.

Facebook kampányok
Facebook kampányok A/B tesztelése

3. lépés: A következő menüpontban, azt választhatod ki, hogy meddig szeretnéd futtatni a kampányokat, és szeretnéd-e kizárni az A verzió közönségét a B verzió közönségéből, valamint azt is, hogy mi legyen az a mutató, ami alapján majd eldöntöd, melyik változat nyert.

Facebook kampányok
Facebook kampányok A/B tesztelése

4. lépés: Végezetül, már csak annyit kell tenned, hogy duplikálod a kampányt, elindítod a tesztet, és várod az eredményeket.

Ha úgy érzed, inkább profik kezébe adnád hirdetéseid kezelését, keress bennünket bizalommal!

Neked mire van szükséged?

Neked mire van szükséged?

Szervezd ki vállalkozásod online hirdetését, és növeld bevételed