SEO vs. PPC – Segítünk képbe kerülni
Minden vállalkozás álma, hogy a Google találati lista elején találja magát. Azt gondolhatod, hogy ez csak a nagy multicégeknek, vagy a marketingre rengeteget költő vállalatoknak sikerülhet, de ez nem így van. Egy-két trükkel, na meg némi idővel ez bárkinek sikerülhet, a kulcs az eszközökben van. A SEO és a PPC ebben segít neked.
Fussunk neki a két mozaikszónak
SEO: Search Engine Optimization, vagyis keresőmotor optimalizálás. A tevékenység lényege, hogy a weboldalunkat a találati lista (pl.: Google találati lista) elejére juttassuk bizonyos szavak, kifejezések keresése esetén. A SEO mára már egy külön szakmává nőtte ki magát, összetett terület, hiszen a weboldalon szükséges számos beállítást és eszközt használni, hogy minél jobb helyezést érhessünk el.
PPC: Pay Per Click, vagyis kattintásonkénti fizetés. Ez egy rendkívül népszerű online hirdetési eszköz, ha egy webhely forgalmát szeretnénk fellendíteni. Mint ahogy a nevéből is látszik, a PPC lényege, hogy a hirdető csak akkor fizet, amikor a hirdetésre a látogató rákattint.
Általános megfogalmazás, hogy a PPC kampányok sokkal több pénzbe kerülnek, viszont azonnal képesek eredményt elérni, míg a SEO egy teljesen ingyenes eszköz, viszont nagyon időigényes. Azonban az idő is pénz, nem igaz? Ássunk kicsit mélyebbre!
SEO előnyei
- Talán a legfontosabb, hogy ingyenes. Viszont természetesen csak akkor, ha magadnak kezeled. Lehet, hogy az elején úgy gondolod, belefér az idődbe, de gondold át. Lesz lehetőséged minőségi tartalmak készítésével és a folyamatos tanulással foglalkoznod? Ez egy hosszú folyamat, ahol ugyan már el lehet indulni az alapok ismeretével is, viszont a kielégítő eredményekhez (megfelelő helyezésekhez) rengeteget és folyamatosan kell fejlődni.
- Hosszútávon elmondhatjuk, hogy költséghatékonyabb, mint a PPC hirdetések.
- Nagyobb a bizalom a kereső felhasználókban, ha pl. az első oldalon szerepel a vállalat a Google találataiban, mintha a hirdetésekre kattintana.
Tehát, akkor a SEO jobb, mint a PPC? Nem.
PPC előnyei
- Azonnal képes új forgalmat terelni a megadott weboldalra. Pár óra alatt elkészíthetőek a kampányok, és az ellenőrzések után akár már másnap futtathatóak is.
- Vevőorientált. A legtöbb kattintás, amit a PPC hirdetések eredményeznek már tartalmaznak vásárlási szándékot, hiszen a vevő rákeres az adott termékre, szolgáltatásra a keresőben, a PPC-s szakember pedig azt a hirdetést teszi elé, amit találni szeretne.
- Sokkal könnyebb tesztelni. Létrehozhatunk két (vagy több) kampányt, és megnézhetjük, melyik működik jobban.
- Könnyen optimalizálható. Ha minden adatot megfelelően mérsz és megvizsgálsz, el tudod majd dönteni, hogy mi az, amivel eredményesebben futtathatod a hirdetéseidet.
- Kiszámítható. Eldöntheted, hogy mennyit szeretnél rászánni a hirdetésekre, és az valóban annyiba is fog kerülni.
Összegezve elmondhatjuk, hogy mindkét eszköz hasznos és hatékony. A rendelkezésünkre álló idő, pénz és energia függvénye, hogy mikor a PPC és mikor a SEO lesz számunkra a megfelelőbb. Azonban mivel az egyik eszköz kiegészíti a másikat, érdemes minden esetben mindkettőre elég időt fordítani egy komplett stratégia keretein belül.
Ha beszélgetnél még a témáról, akkor keress bennünket bizalommal!