Social commerce, add el terméked a közösségi médiában
A közösségi oldalak (pl. Facebook, Instagram) arra szolgálnak, hogy összekössenek bennünket. A Covid-helyzet miatt még több időt töltünk otthon és a közösségi média felületein. Online rendelünk és vásárolunk. Számos cég kényszerült egyik pillanatról a másikra váltani, és online értékesíteni termékeit. Ebben a cikkben megtudhatod, hogy a közösségi média felületek, hogyan segítenek Téged, vállalatvezetőt abban, hogy értékesítsd termékeidet.
Honnan indult, mivel kezdődött?
Facebookon több mint 2,2 milliárd aktív felhasználó van jelen havonta. Nem is kérdés, hogy mennyi potenciális vásárlót érhetünk el, akinek problémájára pont a Te terméked nyújt megoldást.
Külső szemlélőként talán csak a felület változását veszed észre, ami szögletesből lekerekítetté változott, modernebb ikonok jelentek meg, de emelett a háttérben folyamatosan tesztelik az új funkciókat. Az elektronikus kereskedelemmel kapcsolatos fejlesztések már egészen 2007-től megjelentek. Ekkor a Facebook egy virtuális ajándékküldő lehetőséget tesztelt, ahol a barátaidnak a felületen maradva vásárolhattál egy 1$-os “ajándékot”, amit jótékony célra ajánlottak fel. Később megjelent egy teszt piactér, ahol a saját termékeidet értékesítheted a felületen lévők számára. Ezután megjelentek a Facebook Store-ok, tesztelték a vásárlás gombot a hirdetéseken, majd megjelent a Messengeren keresztül történő számlamegosztás. Végül 2018. nyarán hivatalosan is elindult a Facebook Marketplace, ami felveszi a versenyt az Amazonnal, vagy a Google Shoppinggal.
A Covid hozta változás
Az elektronikus kereskedelemben bekövetkezett egyik legnagyobb változás: ez a Facebook Shop bejelentése volt idén májusban. Ez a fejlesztés jobbkor nem is jöhetett volna, hiszen egészen addig sok kis vállalkozás csak fizikai üzlethelyiséggel rendelkezett. A vírus miatt azonban az értékesítés az online térbe szorult, így azok számára, akik nem voltak felkészülve, nem rendelkeztek weboldallal, webshoppal, a Facebook Bolt megjelenése egy remek lehetőséget jelentett. Egy ilyen bolt könnyen létrehozható, személyre szabható, ingyenes és nagyon könnyen összekapcsolható a Facebook többi eszközével (pl. hirdetésekkel, storykkal). Ha már rendelkezel webshoppal, innen könnyen odaterelheted a látogatókat, de lehetőség van akár a Facebook felületén belül véglegesíteni a vásárlást.
Mit jelent a social commerce?
A Facebook Shop bevezetésével egy új lehetőség nyílik meg a közösségi média használók előtt, ami nem más mint a social commerce. Hogy miben más ez, mint az ecommerce? Csupán annyiban, hogy a felhasználó közvetlenül a Facebookról, Instagramról fog tudni vásárolni. Nem kell a weboldaladra terelni a vásárlókat, és hosszas, bonyolult funnelekben gondolkodni. A vásárlási fázis lerövidül. Gyorssá, gördülékennyé és egyszerűvé válik a felhasználók számra.
Ezek a vásárlások elsősorban az impulzusvásárlásra fognak hatni, és nagy valószínűséggel az alacsonyabb áron elérhető termékek lesznek keresettek.
Legegyszerűbb úgy megérteni ezt a helyzetet, ha elképzeled a következőt. Egy szép tavaszi napon a város utcáján sétálsz és egyszer csak megpillantasz egy gyönyörű táskát a bolt kirakatában. Közelebb mész, és észreveszed, hogy most 70%-kal olcsóbb. Az idő gyönyörű, és úgy érzed, hogy még ez a táska is megtalált, így bemész az üzletbe és megvásárolod.
Valójában Te csak az utcán sétáltál, nem is tervezted, hogy egy új táskát vásárolsz. Nos, a social commerce valahogy így megy majd végbe, csak online. A felhasználó görgeti a hírfolyamát, amikor szembe jön vele a Te nagyszerű terméked, szerelem első látásra, ami azonnali vásárlást eredményez.
A social commerce üzleti stratégiád szempontjából is egy remek lehetőség. Bár lehet hogy az impulzuseladás csak egy alsókategóriás termékedet érintette, de egy új vásárlót értél el, aki megismert téged. A későbbiekben, ha elégedett lesz veled, számára már könnyebb lesz értékesíteni egy magasabb árkategóriájú terméket, nem igaz?
Milyen újdonságokat hoz a social commerce?
A következő tervek között szerepel a Messengeren keresztül történő eladás, vagy ami még érdekesebb, Facebook Live közben értékesíteni. Emellett a mesterséges intelligencia adta lehetőségek is szépen lassan beépülnek majd. Például a hírfolyamban talált szemüveget felpróbálhatjuk és megnézhetjük, mennyire illik hozzánk. A fejlődés nem áll meg, és ha nem akarsz lemaradni, érdemes tartani a lépést!
Ha pedig túl soknak érzed az újdonságot, vedd fel velünk a kapcsolatot és segítünk! 😉