Social media marketing terv naptárba vésve
Tervek nélkül vállalkozásod félkarú óriás. Hiába tudod, mit akarsz elérni, ha nincsen meg, pontosan hogyan. A kommunikációs terv (content plan) segít abban, hogy átlásd mikor mit kell tenned annak érdekében, hogy elérd az év elején kitűzött céljaid.
A sikeres terv egyedi, fenntartható, hosszabb távra meghatározza az ismertség növeléséhez, bizalom építéséhez szükséges teendőket.
Erre figyelj a tervnél
Nézd meg, melyik közösségi média platformon legaktívabb a célcsoportod!
A marketing egyik legfontosabb kérdése mindig a célcsoport. Azt már biztosan tudod, kinek akarod eladni terméked vagy szolgáltatásod, de fontos megvizsgálni, hol éred el őket a legkönnyebben.
Ha nem életed első content plan-jét készíted, akkor is érdemes felülvizsgálni, hogy mik a tapasztalatok, mi az, ami jól működött a múltban, és min szükséges változtatni.
Legyen tiszta a cél!
Fogalmazz meg, egy számszerűsíthető célt, amit el szeretnél érni a kommunikációddal! Legyen az akár a márkád megismertetése szélesebb közönséggel, vagy egy új termék bevezetése.
Készíts költségvetést!
A marketing költségekkel igazán könnyű elszállni. Fontos azonban, hogy csak olyanra költsd a pénzedet, ami valóban eredményt hoz. Érdemes folyamatosan figyelemmel kísérni, hogy az egyes eszközök hogyan teljesítenek a célcsoportunk körében, és szükség esetén változtatni. Hogy mi teljesít jól és mi kevésbé, ahhoz használd a Google Analytics és Facebook Insigths adatait!
Gondolkodj előre!
Ülj le, és gondold végig, hogy fog kinézni az előtted álló év! Fókuszálj azon időszakok meghatározására, amikor aktívabb kommunikáció szükséges, ilyen lehet például az Adventi időszak, Black Friday akciók, stb…
Hidd el, még, ha elsőre nyűgnek is tűnhet, később hálás leszel magadnak, hiszen erőforrás tervezés szempontból ez egy igazán fontos lépés!
Készíts tartalom naptárt (content plan-t) és üzemezz!
Az online kommunikáció egyik legmeghatározóbb eszköze a közösségi média. Ahhoz, hogy a social térben fennmaradjon márkád, elengedhetetlen hogy folyamatosan látható legyél. Ehhez hetente legalább 2-3 poszt szükséges.
Jogosan merül fel benned a kérdés, hogy honnan szerezz ennyi érdekes tartalmat?
Adunk néhány tippet
- Nézz szét a jeles napok, világnapok között! Biztosan fogsz találni olyat, ami releváns a márkád szempontjából.
- Keress és karolj fel olyan témákat, amik érdekelhetik az iparágad kedvelőit!
- Taníts, légy a területed szakértője! Ossz meg érdekes tényeket a szektorodról.
- Nézd vissza korábbi posztjaidat! Biztos lesznek olyanok, amik jól teljesítettek, készíts újra hasonlót! Ha még új vagy ezen a terepen, nézz szét a versenytársaidnál. Keress rá az iparágad legtöbbet használt hashtagjeire, kulcsszavaira és azonosítsd a nagy elérésű oldalakat!
- Vond be kollégáid az ötletelésbe!
- Néha nem árt a lazulás, dobd fel a hétvégéket egy-egy vicces tartalommal!
- Bár evidens, de természetesen ide tartoznak a konkrétan lead regenerálására szolgáló promóciós posztok
Ha megvan a tartalom már csak ütemezni kell. Legalább 2-3 héttel előre legyenek meg a posztjaid, napra pontosan lebontva, és időzítsd is őket. Ezzel nemcsak átláthatóvá és tervezhetővé teszed a kommunikációd, de időt is spórolsz.
Letölthető content plan minta
Hoztunk neked egy ingyenesen letölthető content plant, ami tartalmazza 2021. minden fontos jeles napját.
Ha úgy érzed szükséged lenne némi plusz kreativitásra, hogy felturbózd márkád közösségi média jelenlétét, keresd bizalommal csapatunkat!