Tudjuk milyen posztokat fogsz készíteni 2023-ban!
Témakör: AKTUÁLIS TRENDEK

Tudjuk milyen posztokat fogsz készíteni 2023-ban!

A képes posztok ideje lassan már lejár! A TikTok térhódításával egyre jobban előtérbe kerültek a videós tartalmak, amelyekre kiderült: van igény! Manapság szinte bárkiből lehet tartalomgyártó, ha vannak jó ötletei, kellően elszánt, megragadja a pillanatban rejlő lehetőségeket és van egy jó mobil a kezében! Innentől ez egyszerűbb, mint gondolnánk. 

3 féle content típust tudunk megkülönböztetni:

  • Normál videó: 1 perctől szinte bármeddig terjedhet, ez egy normál formátumú, vágott videó
  • Live videó: élő közvetítést tesz lehetővé, szinte korlátlan időben (ez már minden platformon elérhető)
  • Shorts content: rövid, általában 1 percnél rövidebb tartalmak

Nézzük részletesen!

A TikTok Magyarországon, csakúgy mint a világ legtöbb részén a pandémia alatt vált igazán ismertté. Őrült tempóban hasít, így nem véleletlen, hogy a techóriások sorra utánozzák és próbálják beépíteni saját platformjaikon ezt a funkciót. Ma már itthon is több millió felhasználója van. Ha Te még nem töltötted le, idő kérdése, és biztosan magába szippant, ugyanis ez a jövő! 

Egyre több cég gondolkodik a TikTok kipróbálásán, de egy tévhit eltántorítja őket, miszerint ez csak a tinédzserek platformja – videókészítés és célközönség szempontjából is. Pedig a felnőtt felhasználók száma is növekszik – a 30-49 évesek körében is felkapott lett az alkalmazás, ami piaci szempontból igenis jelentős.

2022 elején már 2,2 millió hazai TikTok felhasználó volt a 18 év felettiek körében. 55%-ban nők, 45%-ban férfiak pörgetik nap, mint nap az appot. A vállalat csak a felnőtt felhasználók hirdetési közönség adatait teszi közzé, így a TikTok tényleges közönség elérési aránya, valószínűleg jóval magasabb lesz.  

A TikTok kezdte, az Instagram folytatta

A korábbi fotómegosztó alkalmazás is rájött, váltani kell. A képes tartalmak folyamatosan a háttérbe szorulnak és az algoritmus a videókat részesíti előnyben. Legyen az egy “boomerang”, egy pár másodperces vagy hosszabb videó. Bár az Instagram videó szerkesztő felülete még kezdetleges, de ebben hamarosan professzionális bővülés várható.

Hazánkban is minden felhasználónál elérhetővé válik az Instagram Music funkció, ami automatikusan ajánlj zenét a videóhoz, ezen kívül egy vágószoftver is beépülhet a szerkesztési felületbe, sőt a Snapchathez hasonlóan előlapi videó világosítással is szolgálhatnak majd.

A Youtube nagy dobása

A TikTok hihetetlen magabiztossággal megy előre – a felhasználók száma napról napra növekszik, ami mellett a YouTube sem mehet el szó nélkül. Mivel jelenleg a legnagyobb riválisáról van szó, így elő kellett állnia egy hasonlóan népszerű ötlettel, ahogyan azt a TikTok is tette. 

Íme a YouTube Shorts! Ez egy olyan eszköz, aminek a segítségével pillanatok alatt rövid formátumú, max. 60 másodperc hosszúságú videót készíthetsz, akár már egy meglévő YouTube videódból. 

A Shorts első verziója 2020 szeptemberében megjelent, tehát viszonylag hamar reagált a cég a TikTok-ra, mégis idén kezdett el széles körben ismert lenni. Magyarországon 2022 nyarán kapcsolták be ezt a funkciót. Elindítása óta a YouTube Shorts több mint 5 billió megtekintést gyűjtött össze.

A fejlesztés elérhető a YouTube alkalmazásban – így a YouTube videóidból egyszerűen és gyorsan kiválogathatod a legmeghatározóbb pillanatokat és egy pörgős, rövidke klippé alakíthatod. 

Összességében elmondható, hogy a Youtube is sikeresen csatlakozott a trendhez.

Milyen videókat készítsek?

Nem kérdés, elsősorban Shorts tartalmakat! 

  • Jelenleg 9:16 – os képaránnyal kell, hogy rendelkezzenek a videók, amelyeket célszerű telefonon szerkeszteni, ugyanis teljesen felhasználóbaráttá tették a fejlesztők.
  • A videó neve fontosabb, mint gondolnád. Legyen izgalmas, figyelemfelkeltő, kattintásvadász címe.  Sokan promóciós céllal használják, hogy a hosszabb videókból készítenek egy rövid verziót, kiragadva a fontos, extravagáns pillanatokat, meghozva a kedvet az átkattintásra, a hosszabb videók megtekintésére. Például a világ egyik top énekese, Ed Sheeran új albumának promócióját a YouTube Shorst felületén indította el. 
  • Lehet edukatív, szórakoztató, érdekes. Lényeg, hogy minél jobban pörögjön, legyen változatos a képkoca ami a néző elé kerül. Használj vágóképeket, effekteket, ne hagyd, hogy egy másodpercre is unatkozzon. 
  • Minden az első másodpercen múlik: Ha a videó kezdete nem elég nyerő, elveszted a néző figyelmét és tovább fog lapozni. Találd ki gondosan a videó kezdetét, legyen trendi és extravagáns a kezdet is. 
  • Youtube Shorts: ne tölts fel ugyanazt a videót, amit TikTokra. Ha a TikTok logót tartalmazza a feltöltött a videó, a Youtube Shorts algoritmusa egyértelműen nem részesíti előnyben. 

Melyek a TOP tematikájú videók a TikTokon?

  • Napi rutin: Hogyan indul a nap? Mi történik az irodában? Hogyan telik egy home office-os nap? Hogyan állítjuk össze teendőink listáját? Mi zajlik a színfalak mögött? Megannyi kérdést meg lehet válaszolni néhány másodperces felvétel összevágásával, ami másoknak motivációt adhat.
  • Edukáció: Egyre népszerűbbek ezek a tartalmak nemcsak a fiataloknak. A vállalkozásunkhoz kapcsolódó témákban adjunk át hasznos tudásanyagot – akár saját tapasztalat vagy kutatómunka alapján – a közönség hálás lesz érte.
  • Kérdezz-felelek: A Q&A, vagyis kérdezz-felelek videók bármikor jól jöhet, ha épp nincs inspirációnk egy videóhoz. Ez a téma nemcsak tartalmat szolgáltat az uborkaszezonra, de aktivizálja is a közönséget, sőt, ihletet ad számunkra. 
  • Új termék vagy szolgáltatás bemutatása: Célszerű már a termék megjelenése előtt egy rövid videót készíteni, ami kíváncsivá teszi a nézőket. Ezáltal több követőt szerezhetünk és amíg találgatnak a komment szekcióban, új ötleteket is meríthetünk. 

Ha szeretnéd felturbózni a tartalomgyártást, bízd ránk a vállalkozásod! A Prioris társad lesz a mindennapokban! 

TARTALOMJEGYZÉK