Versenytárselemzés – Hogyan csináld?

Versenytárselemzés – Hogyan csináld?

Egy új vállalkozás beindítása meglehetősen nehéz feladat, nagyfokú figyelmet és körültekintést igényel és elkerülhetetlen lépés a versenytárselemzés, a konkurencia elemzése.

Ha már magaddal és a termékeddel vagy szolgáltatásoddal tisztában vagy, akkor nincs más hátra, mint körülnézni a piacon, és megvizsgálni, hogy kikkel is kell felvenned a kesztyűt a vásárlók figyelméért. Konkurencia alatt azokat a vállalatokat értjük, akik veled egy piacon versenyeznek, ugyanazt a terméket vagy szolgáltatást értékesítik és ugyanarra a problémájára kínálnak megoldást, mint te. 

Miért van szükség versenytárs elemzésre?

A konkurencia vizsgálata abban segít neked, hogy tisztán láss a piacon. Lehetővé teszi, hogy meghatározd, mik azok a területek, amelyekben fejlődnőd kell ahhoz, hogy utolérd, sőt megelőzd a többi versenyző vállalatot. Vagy épp ellenkezőleg, mi az, amiben jobb vagy náluk, de figyelned kell, hogy ezt meg is tartsd.

Mikor készíts konkurencia elemzést?

Legjobban akkor jársz, ha folyamatosan szemmel tartod a piacot és a versenytársaid, de az alábbiak esetében különösen fontos:

  • új vállalkozás indítása előtt
  • nagyobb stratégiai lépések előtt
  • ha huzamosabb ideje problémákat tapasztalsz a megkereséseid számában vagy a forgalmadban
  • ha az egyik versenytársad hirtelen kiemelkedik valamiben

Versenytárs elemzés lépései

1.Versenytársak azonosítása

Ebben a Google jó társad lesz, hiszen az erős versenytársak vagy ügyes SEO technikával, vagy hirdetésekkel, vagy a legideálisabb esetben ezek kombinálásával jó helyet foglalnak el a keresési listában. Keress rá a kulcsszavaidra, majd írd össze a találatokat!

 2.A versenytársak SWOT analízisei

Miután megvannak a versenytársak, nincs más hátra, mint hogy elemezd tevékenységüket. A SWOT analízis tökéletes eszköz arra, hogy feltárd konkurenciáid erősségeit, gyengeségeit, melyek segítségével megtudhatod, miben kell fejlődnöd, mit kell ugyan úgy, vagy jobban csinálnod, és mik azok a területek, amikben már most versenyelőnyben vagy hozzájuk képest.

3.A versenytársak marketing stratégiája

A marketing stratégia egy rendkívül komplex, sok összetevős dolog, azonban vannak olyan elemei, melyek láthatóak a számodra, és amelyekből tudsz következtetéseket levonni. Láthatod például, hogy milyen értékesítési csatornákat használnak, milyen árpolitikát alkalmaznak, hol hirdetnek stb…

Fontos, hogy folyamatosan monitorozd a versenytársakat, így fogsz tudni kialakítani egy képet róluk.

Mivel minden az online világ felé tart, most egy picit jobban megvizsgáljuk a versenytárselemzés online marketing szempontjait.

Nézzük, milyen kérdésekre keresd a választ:

  • Kik a potenciális online konkurenseid?
  • Milyen minőségű, szerkezetű weboldallal rendelkeznek?
  • Mi az, amiben az ő weboldaluk jobb, mint a tiéd?
  • Milyen online marketing stratégiát kell folytatnod, hogy megelőzd őket?
  • Milyen közösségi média felületeken kell neked is jelen lenned és milyen aktivitással?
  • Hogyan próbálják a versenytársaid a Google helyezéseiket javítani?

Ha úgy érzed, profi segítségre van szükséged, keress bennünket bizalommal!

Neked mire van szükséged?

Neked mire van szükséged?

Szervezd ki vállalkozásod online hirdetését, és növeld bevételed