Webshop marketing a PPC-n túl
Ha már profi email listaépítő vagy és pontosan tudod azt is, hogy hogyan használd ezt fel PPC kampányaid célcsoportjaihoz, itt az ideje szintet lépni a webshop marketing terén.
Ha korábban csak arra használtad a listákat, hogy tömeges hírleveleket küldj, jó hírünk van, ugyanis ebben sok kiaknázásra váró lehetőség rejlik még.
Ott vannak például a tranzakciós emailek. Ezek azok az üzenetek, amiket automatikusan megkapsz, ha regisztrálsz valahova, vagy amiket akkor kapsz, ha meg kell erősítened az email címed.
Ezeket az emaileket különböző szabályok úgynevezett triggerek mentén lehet aktiválni, így automatizálhatjuk a hírleveleink egy részét vagy akár egészét.
De mi alapján automatizáljuk? Itt jön be az email lista szegmentálása!
A szegmentálás fontosságáról biztosan olvastál már, ez a marketing minden területén használható, így ebben az esetben is. Nem ugyanazzal az üzenettel közelítesz egy fiatal, 20-as évei közepén járó fiúhoz, mint egy középkorú családanyához.
Nézzünk egy egyszerű példát!
A születésnap egy kiváló alkalom arra, hogy kedvezményt kínálj vásárlóidnak. Az email listádon szereplő felhasználókról számos adat, így szerencsés esetben a születésnapjuk is rendelkezésedre áll. (Fontos, hogy csakis a GDPR szabályoknak megfelelően!)
Nincs más dolgod, mint kiválasztani az adott nap ünnepeltjeit és akciós ajánlattal megcélozni őket.
A szegmentálásban és az automatizálásban csak a kreativitásod szabhat határt!
A kategóriák kialakítási lehetősége szinte számtalan
- Ha éppen akciózni készülsz a barkács áruidat, adj hírt erről azoknak a vásárlóknak, akik korábban ilyen típusú termékeket vásároltak tőled!
- Gyereknap közeledtével küldj egy gyűjteményt a kínálatodban szereplő játékokról azoknak, akik korábban gyerekjátékot vásároltak!
- Küldj emlékeztető levelet azoknak, akik regisztráltak vásárlás előtt, de a kosarukban felejtettek valamit!
- Emlékeztesd emailben azokat a felhasználókat, akik nem fejezték be a vásárlást, hanem kiléptek a fizetés oldalon!
Építs ki törzsvásárlói rendszert!
Visszatérő, hozzád lojális vásárlóidra gondolva, írj jóvá pontokat minden vásárlás után! A későbbiekben ez is remek lehetőség lesz arra, hogy személyre szóló emaileket küldj nekik. Például emlékeztesd őket pontjai beváltásának lehetőségéről.
A törzsvásárlói pontrendszert alkalmazhatod úgy is, hogy ajánlói rendszert építesz köré, ezzel ösztönözve a vásárlóidat a webshopod hírnevének terjesztésére.
További webshop marketing trükkökért keress bennünket bizalommal, van még a tarsolyunkban néhány!