A Facebook hirdetés titkos része, amivel kevesen foglalkoznak
A Facebook hirdetés az egyik legjobb és leghatékonyabb ügyfél és vevőszerző megoldás egy vállalkozás számára, azonban van egy olyan hozzá szorosan kapcsolódó összetevője, amivel nagyon kevesen foglalkoznak, ennek a lehetőségnek a kihasználásával pedig még hatékonyabbá teheted hirdetéseidet.
Kevesen veszik figyelembe viszont ahhoz, hogy megfelelő bizalmat építs ki a felhasználókkal nem csak az kell, hogy a Facebook hirdetés szövegezése, kreatív tartalma megfelelő legyen. Egy jól felépített közösségi média fiók alapja a bizalom kiépítésének, akkor is ha csak a hirdetésekre szeretnéd bízni az ügyfélszerzést.
Ma már szinte megkerülhetetlen egy vállalkozás számára, hogy ne rendelkezzen közösségi média profillal. Magyarországon közel 6 millió felhasználó van jelen különböző felületeken és ez nagyszerű lehetőség arra, hogy céged eljusson minél több emberhez.
Éppen ezért óriási lehetőség egy vállalkozás számára a Facebook hirdetés. Azonban kevesen veszik figyelembe, hogy a felhasználók nagyon sokszor utánanéznek, hogy kitől is rendelik meg az adott szolgáltatást vagy terméket, tehát megnézik az adott vállalkozás profilját is.
Ebben a cikk-ben bemutatjuk, hogyan alakítsd ki vállalkozásod profilját úgy, hogy a maximális bizalmat adja a felhasználóknak.
A vállalkozásod profiljának lényege, hogy az érdeklődők csatlakozhatnak az oldalhoz, (a mi Facebook oldalunkat ide kattintva – illetve az Instagram oldalunkat ide kattintva találod) így a saját hírfolyamukon fogják látni azokat a bejegyzéseket, amiket közzéteszel.
Ez egy állandó és közvetlen kommunikációs csatornát nyit a céged és a potenciális érdeklődőid számára.
A közösségi média előnyei:
- ingyenes, nem kell fizetned a létrehozásért, beállításokért (kivéve a fizetett hirdetésekért)
- kész dizájnt kapsz, ami mobilon és gépen is jól mutat
- a követőid hozzászólhatnak, kedvelhetik a bejegyzéseidet, ami segít a kommunikációban
- hetente 2-3 szor elég foglalkoznod velük
- tűpontosan célozhatsz hirdetésekkel potenciális vásárlókra (Facebook hirdetés)
- minden eredményt mérni tudsz
A pontos elemzési adatoknak köszönhetően megnézheted, hogyan reagálnak az emberek a vállalkozásodra. Láthatod hány embert érsz el a bejegyzésekkel, melyik tartalmadat kedvelik a legjobban. A Facebook hirdetés adatait is szintén elemezheted, megnézheted hány embert ért el a hirdetésed, hány ember végzett el konverziót és mennyi összegért. Ezek az adatok mind abban segítenek, hogy még pontosabb és még jobb eredményeket tudj elérni.
Az oldalad teljesítményének a megismerése segíthet egy jobb tartalom stratégia kialakításában és a marketing céljaid elérésben is.
A Prioris megalakulása óta foglalkozik marketing tevékenységek mellett cégek közösségi média jelenlétének kialakításával és menedzselésével. Ez idő alatt rengeteg tapasztalatot gyűjtöttünk a hasznos beállítások fontosságáról, és azt is észrevettük, mennyire fontos a jól felépített vállalkozói profil.
Ebben a cikkben szeretnénk bemutatni, mik azok a beállítások, amelyeket érdemes elvégezned a céged közösségi média felületén.
Most a három legnagyobb közösségi média felületet mutatjuk meg. Ezek a Facebook és az Instagram, hiszen ezek szorosan közel állnak egymáshoz és a Facebook hirdetés részei is, illetve a harmadik a Tik-Tok.
A Facebook hirdetés profilja
Az elindított Facebook hirdetés a vállalkozásod profiljával jelenik meg, ezekkel a beállításokkal nem csak a bizalom kialakítását segítheted elő, de magadnak is spórolsz időt.
Megfelelő kategória kiválasztása
Amikor létrehozod a vállalkozásod oldalát mindenképpen érdemes bejelölni a megfelelő kategóriát.
Ez azért nagyon fontos, mert vannak kategóriák, ahol extra lehetőségeket biztosítanak számodra, például: egy az étterem kategóriában lehet “Menü megjelenítése” gombot is beállítani, vagy a szállás kategóriában “Azonnali becsekkolás” gombot állíthatsz be.
Minél több és pontosabb adatot adj meg
Általában innen fognak tájékozódni a cégedről, termékeidről vagy a szolgáltatásodról. Ha nem találják meg a telefonszámot vagy az e-mail címet, hogy elérjenek valakit, akkor egyrészt nem épül ki bizalom, másrészt egy potenciális érdeklődőtől esik el a vállalkozásod.
Automatikus válasz az üzenetet küldőknek
Megeshet, hogy az érdeklődők valamilyen információt nem találnak meg az oldaladon, ezért gyakran kaphatsz üzeneteket, kérdéseket.
Megoldható, hogy a kérdező azonnali reakciót kapjon, ez egy hatékony módszere lehet az ügyfélszolgálatnak. Ehhez nem kell, hogy valaki folyamatosan a Facebook üzenetek előtt üljön, elég ha beállítunk automatikus válaszüzeneteket.
Érdemes beállítani egy üdvözlő üzenetet, amelyben megköszönjük a megkeresést és feltüntetjük, hogy hamarosan válaszolunk. Ha tudod, hogy van gyakran ismételt kérdés, akkor utalhatsz rá, belinkelheted a weboldalad, vagy leírhatod a telefonszámodat, így gyors megoldást adhatsz az érdeklődők számára.
Megfelelő profil, és borítókép
Profilkép használatánál figyelni kell, hogy kör alakúvá fogja alakítani a feltöltött képet, ezért olyat válassz, amit nem torzít el ez a beállítás. Általában a logónkat vagy a cég arculatát megjelenítő képet érdemes kirakni.
A profilképpel ellentétben a borítókép sokkal nagyobb helyet foglal el. Fontos eleme egy üzleti oldalnak, mivel vonzania kell a látogatókat, ezért egy rossz minőségű pixeles kép rossz benyomást kelthetnek az oldalra látogatókban.
Érdemes figyelned, hogy a képnek valahogy illeszkednie kell a céghez. Ha például éttermet üzemeltetsz, akkor ne tájképet jeleníts meg.
Ha úgy érzed, túl sok időt venne el tőled a közösségi média oldalaid kezelése, keress bennünket bizalommal, együtt megalkotjuk a tökéletes stratégiát!
Facebook hirdetési fiók
Miután létrehoztad a vállalkozásod profilját és elvégezted az általunk javasolt beállításokat amitől Facebook profilod teljes lesz, érdemes létrehozni a hirdetési fiókodat.
A hirdetési fiók segítségével hozhatod létre vállalkozásod számára a hirdetéseket. A Facebook hirdetési fiókban kampányokat, célközönségeket hozhatsz létre, itt éred el a hirdetésekhez szükséges összes funkciót, információt és itt egyenlítheted ki a számládat a lefutott hirdetésekből. Egyik nagy előnye, hogy nem csak magunkat, hanem másokat is hozzáadhatunk egy fiókhoz, így könnyedén és biztonságosan, az adataink megadása nélkül is rábízhatjuk szakemberekre a hirdetéseink kezelését.
FIGYELEM: Természetesen alaposan át kell gondolni, hogy kinek adunk hozzáférést a hirdetési fiókunkhoz.
A Facebook hirdetési fiók létrehozása
Ahhoz, hogy hirdetést tudj létrehozni, mindenképpen szükséges lesz a hirdetési fiók, azonban ha a vállalkozásod minden Facebook-hoz kapcsolódó eszközét egy helyen szeretnéd kezelni és a legtöbbet akarod kihozni a Facebook által nyújtott lehetőségekből, akkor a vállalkozáskezelő fiók létrehozását javasoljuk.
Ezzel az eszközzel mindent egyetlen felületen kezelhetsz, legyen szó a Facebook oldaladról, beérkező üzenetekről, hirdetésekről, Instagram profilról vagy a különböző eredmények megtekintéséről.
A fiókod létrehozásához ezt az öt lépést kell követned:
- Nyisd meg a https://business.facebook.com/ oldalt, és kattints a “Fiók létrehozása” gombra.
- Add meg az email címed és jelszavad
- Add meg a vállalkozáskezelő fiókod nevét
- Add meg a saját neved és a munkahelyi email címed
- És add meg a vállalkozásod legfontosabb adatait.
Ha ezekkel végeztél létre is hoztad a saját vállalkozáskezelő fiókodat. Viszont a Facebook hirdetési fiókot még létre kell hoznod, hogy hirdetéseket futass.
A hirdetési fióknak az a célja, hogy összefogja a hirdetésekkel kapcsolatos elemeket és azt a felhasználó számára elérhetővé tegye, méghozzá egy könnyen kezelhető felületen. A https://www.facebook.com/adsmanager oldalon, vagy a vállalkozáskezelőn belül a hirdetéskezelő menüpontot megnyitva érheted el a hirdetéskezelőt.
Egy teljesen újonnan regisztrált hirdetéskezelő így néz ki:
Fizetési módok fajtái és beállításai
Magyarországon két fizetési lehetőség közül választhatsz. Betéti vagy hitelkártyával történő kifizetést vagy PayPal-al történő kifizetést. Ezt a beállítást nagyon egyszerűen a bal oldali menüből kiválasztott “Hirdetési fiók beállításai” menüpont alatt a “Fizetési beállítások” lehetőségnél teheted meg.
FIGYELEM: Fizetési mód megadása nélkül a Facebook nem engedi, hogy hirdetéseket indíts el!
Facebook hirdetés célzási lehetőségei
A Facebook hirdetés egyik legfontosabb eszköze a célközönség, ugyanis itt tudod meghatározni azt, hogy a hirdetéseid ki láthatja és ki nem. Alapvetően 3 lehetőség közül választhatsz:
Demográfia/érdeklődési kör alapú célzás
Célozhatsz felhasználókat demográfia és érdeklődési kör alapján is. Például megcélozhatod azokat a 25-45 éves férfiakat, akik Pest megyén belül élnek és érdeklődnek a Forbes és HVG iránt, de célozhatsz egy bizonyos lakhelyre, munkahelyre, kapcsolati státuszra vagy akár végzettségre is.
Egyéni célközönségek
Rendkívül hasznos tud lenni az egyéni célközönség. Ezt a célközönséget a remarketing hirdetési kampányaidhoz használhatod. Többféle forrásból is tudsz egyéni célközönséget létrehozni, de általában a fájlból feltöltött (pl.: webshop esetén, eddigi vásárlók) vagy a webhelyforgalom alapján generált listákat (pl.: kosárelhagyók, webhelylátogatók) érdemes használnod, hiszen ezek tartalmazzák a legrelevánsabb felhasználókat a vállalkozásod számára.
Milyen célközönséget tudsz létrehozni?
- Látta a weboldalad/webshopod (7, 14, 30, 90, 180 napja)
- Látta a landing oldalad/termék oldalad
- Látta a fizetési oldalt, de nem vásárolt
- Valamelyik témád iránt érdeklődik
- Megvásárolták a termékedet
- Letöltötték a csali ajánlatodat
FIGYELEM! Ehhez a célközönséghez elengedhetetlen a Facebook Pixel beállítása weboldalodon/webshopodon!
Hasonmás célközönségek
Az egyéni célközönségbe azok tartoznak, akik már ismerik a vállalkozásod, vagy találkoztak már vele, tehát jártak az oldaladon, kosárba tették a terméked, feliratkoztak a hírleveledre stb… De mit kell tenned ahhoz, hogy új embereket tudj bevonzani, méghozzá azokat, akik a legrelevánsabbak számodra? Erre hozták létre a hasonmás célközönség létrehozásának lehetőségét.
A hasonmás célközönség egy már meglévő célközönségből létrehozott közönség, amely a leginkább hasonló embereket gyűjti össze. Ehhez az algoritmus összeveti az érdeklődési köröket, a lakhelyet, az életkort és minden hasznos információt, hogy minél nagyobb pontossággal megtalálja azokat a felhasználókat, akiket szintén érdekelhet az ajánlatod.
Facebook hirdetések elhelyezésének típusai
A Facebook hirdetéseknél szinte végtelennek tűnnek a lehetőségek. Egy kreatív szöveg, egy menő kép és egy jól beállított célközönséggel szinte biztos a siker. Az egyik legfontosabb kérdésként szokott felmerülni, hogy hol jelenjen meg a hirdetés. Bemutatunk neked néhány lehetőséget és mi szívesen segítünk abban, hogy megtaláld számodra a megfelelőt.
Hírfolyam: Ez az a hirdetéstípus, mellyel valószínűleg a leggyakrabban találkozol, és megjelenik mind az asztali, mind a mobilos felületen. Ez a sztenderd hirdetési formátum címsorral, hirdetésszöveggel, egy képpel vagy videóval. A felhasználók hozzá tudnak szólni, lájkolhatják vagy megoszthatják. Amikor a felhasználó rákattint, akkor egy céloldalra vagy a weboldalra jut, melyet a hirdetés tulajdonosa határoz meg.
Sokan összekeverik a kiemelés lehetőségét a hirdetésekkel.
A legtöbben akik hirdetnek nem is igazán tudják mi az a kiemelés, mire jó, miben különbözik a hirdetésektől, vagy hogy mire lehetne használni. Pedig mindenkinél felkínálja a Facebook, hiszen minden egyes bejegyzés jobb alsó sarkában ott van a kék színű gomb: “Bejegyzés kiemelése”
A lehetőség lényege az, hogy több emberhez juttathatod el valamely bejegyzésedet, mely már létezik a Facebook-oldaladon. Nem kell hozzá semmi egyebet tenni a hirdetési rendszerben. Csak be kell állítanod a költségét a promóciónak, az időkeretet és a közönség célzását. A kiemelt posztok ezt követően megjelennek a hírfolyamban. Egyszerűbb, de nem garantált a siker. A megoldás elsősorban talán azok számára lehet könnyen használható, akik nem mernek belevágni a hirdetéskezelő használatába, mert megijeszti őket annak bonyolultsága.
További típusok
Stories: A Stories mobilra optimalizált, teljes kijelzős és 15 másodpercnél rövidebb videókat, képsorozatot tartalmazhat. A sztorik lapozgatása között jelenhetsz meg a felhasználóknál és elsősorban a cégismertség növelésére, figyelemfelkeltésre alkalmas.
A történetekben egyszerűen kísérletezhetsz különböző formátumokkal és videós koncepciókkal, és megtudhatod, mire reagál legjobban a közönséged. A Facebookon és az Instagram-on többféle kreatív eszközt is felhasználhatsz a nézők figyelmének felkeltésére pl reakciógombok, gif-ek, kérdés feltétel. A történetek elemzési adatai alapján kiderítheted, milyen tartalmak befolyásolják az olyan adatokat, mint az előrepöccintések és a kilépések száma.
Jobb oldali hasáb: Ezek a hirdetések már a Facebook megjelenése óta jelen vannak, és kisméretű, könnyen figyelmen kívül hagyható hirdetésként egy képet és némi szöveget tartalmaznak asztali megjelenéskor. Ennek ellenére általában drágábbak, mint a nagyobb aktivitást eredményező hírfolyambeli megjelenés.
Az oldalsáv hirdetése 100 pixel széles és 72 képpont magas. Az egyszerű kialakítás hihetetlenül vonzó és észrevehető tud lenni. Ha hirdetésed rendetlennek tűnik, vagy a színek nem jelennek meg, a felhasználók figyelmen kívül hagyják. Ez esetben is igaz a mondás, hogy “a kevesebb, néha több”. Ne próbálj meg minél több információt átadni, elég csak a figyelemfelkeltés.Legyen egyszerű és koncentráltja az üzenetre.
Javasolt videók: Amikor a felhasználók megnéznek egy videót, akkor kapnak egy listát a javasolt videókból, ami hasonló ahhoz, mint amivel a Youtube-on találkozhatsz. Fizethetsz azért, hogy a Te videód is megjelenjen ezek között. Mozgás és hang segítségével gyorsan felkeltheted az emberek figyelmét, és bemutathatod a termék egyedi jellemzőit, vagy elmondhatod a márkád történetét.
Egyes célok esetében 360 fokos videót is használhatsz. Az ilyen típusú hirdetés megtekintésekor az emberek az eszköz elfordításával vagy az ujjuk elhúzásával körbenézhetnek a videóban, és minden szögből felfedezhetik azt.
Messenger: megjelenhetsz hirdetéseiddel az üzenetküldő appban is. Ezen belül is több lehetőség áll a rendelkezésedre: egyrészt egyből a Messenger főoldalán, másrészt a Storiesban. A Messenger hirdetések célzásánál olyan adatokat használ fel a Facebook, mint mindenhol máshol, vagyis amiket megadunk a profilban, vagy amiket a különböző tevékenységeinken, eszközeinken keresztül begyűjt rólunk. Viszont nem használja a Messengeres beszélgetésekben leírt szövegeket.
Ezek a hirdetések, csak mobilon fognak megjelenni. Irányíthatjuk a felhasználót külső weboldalra vagy kezdeményezhetjük, hogy privát üzenetben vegye fel velünk a kapcsolatot.
A Facebook hirdetés másik oldala: az Instagram használata
Az Instagram hirdetés szorosan összekapcsolódik a Facebook hirdetéssel és pár gombnyomás után összetudod kapcsolni a két fiókot. Ezáltal sokkal több felhasználót érhetsz el, hiszen az Instagram folyamatosan növekszik. Ennél a platformnál is fontos, hogy a fiókod maximálisan kilegyen használva.
Üzleti fiók beállítása
Sokan elfelejtik viszont a legjobb az, ha nem személyes profilként használod a céged instagram fiókját, hanem üzleti fiókként.
Ezáltal olyan elemzési adatokhoz férhetsz hozzá, amelyek alapján képet kapsz arról, hogy kik lépnek kapcsolatba a vállalkozásoddal.
Szintén fontos, hogy csak üzleti fiókkal férhetünk hozzá a professzionális irányítópulthoz, ahol nyomon követheted a teljesítményedet és számos hasznos információval lát el a vállalkozásod felfuttatásához.
Facebook hirdetés létrehozásánál egyszerűen csak hozzá kell kapcsolni az üzleti fiókot a Facebook profilhoz és beállítani, hogy az Instagramban is megjelenjenek a hirdetéseid. Így egy kattintással két platformon is megjelenik a hirdetésed, ami még több ember bevonzását teszi lehetővé.
Megfelelő Bio
A megfelelő bio kitöltéséről már készült egy cikkünk, ide kattintva elolvashatod.
Az Instagram Bio részében tudod megismertetni a vállalkozásodat. Érdemes röviden, címszavakban fogalmaznod, hiszen csak 150 karakternyi helyet van lehetőséged betölteni.
Sokkal jobban mutathat egy rövid, frappáns felsorolás, mint egy hosszú monológ. Másrészről sokkal átláthatóbb és érthetőbb lesz a profilunk.
Használj egységes, egyedi megjelenést a posztjaidhoz.
A hatékony kommunikációhoz szükséges egy egységes megjelenés, ez növeli az olvasottságot is, hiszen az emberek kisebb valószínűséggel pörgetnek át egy olyan tartalmat, ami ránézésre ismerős számukra.
Alakíts ki két-három sablont, ami a márkád színeit használja, és a posztjaidban mindig ugyanazok a színek fognak dominálni, így, ha a profilkép, a story thumbnail-jei és a posztok összhangban vannak az sokat dobhat a márkád megítélésén. Ezek alapján érdemes a hirdetéseidet hasonló design-ban elkészíteni.
Összegzés
Egy jól felépített közösségi média kommunikáció nagy lendületet adhat vállalkozásod számára főleg akkor, ha fizetett Facebook hirdetés az elődleges csatorna az ügyfél és vevőszerzésre. A folyamatos jelenléttel elérheted, hogy a célközönséged felfigyeljen rád és ügyfelek legyenek belőlük.
Ha úgy érzed túl sok ötleted támadt, de nem tudod merre indulj, keress bennünket bizalommal, együtt megalkotjuk a megfelelő kommunikációs stratégiádat és a Facebook hirdetés, Instagram hirdetés és Tik-Tok hirdetési stratégiádat is profikra bízhatod!