BLACK FRIDAY TIPPEK WEBSHOP TULAJDONOSOKNAK – UPDATE 2022
Ami egyszer egy Hálaadás utáni szokás volt, már egy globális trenddé nőtte ki magát. A Black Friday már nem csak egy egynapos akció, hanem egy globális őrület, ami az ünnepi vásárló szezon kezdetét jelzi! Lássuk, hogyan profitálhatsz belőle!
Idén ez a nap november 25-re esik. Nincs is olyan távol, mint gondolnád, szóval szedjük össze mire kell felkészülj, hogy sikeresen zárd ezt az időszakot!
Nézd át a tavalyi eredményeket!
Fontos, hogy már a kampány megtervezésekor figyelembe vegyük a tavalyi eredményeket. Nézd át az előző évi forgalmat (a Black Friday előtti és utáni időszakról) és ami bevált, fókuszáljatok rá idén kiemelten. Ez a következő kampányok tervezésekor is hasznos lesz!
Ellenőrizd a webshopod!
Legyen a webshopod mobilra is optimalizálva. A mai világban, már elengedhetetlen a gyors és mobilra optimalizált weboldal. Rengeteg potenciális vásárlód veszíted el a Black Friday kapcsán is, ha lassan tölt be a weboldal, vagy éppen nem talál meg minden információt a termékoldalon valami hiba miatt, amit a mobilos nézetben nem vettél észre! Esetleg a legrosszabb: mobilon egyáltalán nem könnyű / nem kivitelezhető a vásárlási folyamat. Utóbbit egy saját próbavásárlással ellenőrizheted. Előbbiek esetén pedig sosem szubjektív érzékelés alapján döntsd el (“Szerintem ez gyors és jó is”), vannak kiváló eszközök, amik erre szolgálnak. A Google PageSpeed Insights például kiváló arra, hogy ellenőrizd ezt. Mindig egy termékoldalt tesztelj, hiszen a forgalmad jelentős része -jó eséllyel- ezekre érkezik és nem a főoldaladra!
Könnyítsd meg a felhasználóknak a Checkout folyamatot! Fontos, hogy regisztráció nélkül is el tudják végezni a vásárlást, valamint implementáld a Google vagy Facebook fiókkal való regisztrációt, hogy később minél kevesebb adatot kelljen megadniuk. Elképesztően sok múlhat azon, hogy minél egyszerűbben és gyorsabban lehessen nálad vásárolni.
A biztonság kedvéért ellenőrizd a méréseket, a Facebook pixel eseményeit is!
Fontos a fokozatosság
Már kezdjük el növelni a hirdetési költséget az előző egy hétben, minden nap 10% – 20%-al, így sokkal hatékonyabbak lehetünk, mintha csak 1 napra fókuszálunk!
Kezdjétek el időben feltölteni a kreatív anyagokat, hiszen a jóváhagyás ilyenkor hosszabb időt is igénybe vehet!
Legyen rendben a termék feeded
Mivel 2019 júniusa óta itthon is elérhetőek a Google Shopping hirdetések és egyre nagyobb szerepük van a keresési hirdetések között, a termék feededben legyenek meg a húzótermékeid és optimalizáld is őket. A fontos kulcsszavak szerepeljenek a leírásban és a termék nevében. (brand, termék, egyéb információ pl. Bosch mosógép XYZ). Figyelj arra is, hogy betartsd a szabályokat, mert könnyen letilthatja a termékeket a rendszer, ha erre nem ügyelsz! A bővebb leírásokat itt találod: Facebook Ads, Google Ads.
Sikeres kampányt kívánunk!