Black Friday tippek webshop tulajdonosoknak
Témakör: AKTUÁLIS TRENDEK

Black Friday tippek webshop tulajdonosoknak

Ami egyszer egy Hálaadás utáni szokás volt, már egy globális trenddé nőtte ki magát. A Black Friday már nem csak egy egynapos akció, hanem egy globális őrület, ami az ünnepi vásárló szezon kezdetét jelzi! Lássuk, hogyan profitálhatsz belőle!

Idén ez a nap november 26-ra esik. Nincs is olyan távol, mint gondolnád, szóval szedjük össze mire kell felkészülj, hogy sikeresen zárd ezt az időszakot!

Ellenőrizd a webshopod!

Legyen a webshopod mobilra is optimalizálva. A mai világban, már elengedhetetlen a gyors és mobilra optimalizált weboldal. Rengeteg potenciális vásárlód veszíted el a Black Friday kapcsán is, ha lassan tölt be a weboldal, vagy éppen nem talál meg minden információt a termékoldalon valami hiba miatt, amit a mobilos nézetben nem vettél észre! Esetleg a legrosszabb: mobilon egyáltalán nem könnyű / nem kivitelezhető a vásárlási folyamat. Utóbbit egy saját próbavásárlással ellenőrizheted. Előbbiek esetén pedig sosem szubjektív érzékelés alapján döntsd el (“Szerintem ez gyors és jó is”), vannak kiváló eszközök, amik erre szolgálnak. A Google PageSpeed Insights például kiváló arra, hogy ellenőrizd ezt. Mindig egy termékoldalt tesztelj, hiszen a forgalmad jelentős része -jó eséllyel- ezekre érkezik és nem a főoldaladra!

Alza.hu termékoldal PageSpeed teszt eredmény
Amikor van tér a fejlődésre…
A screenshot 2021. október 19-én készült.

Könnyítsd meg a felhasználóknak a Checkout folyamatot! Fontos, hogy regisztráció nélkül is el tudják végezni a vásárlást, valamint implementáld a Google vagy Facebook fiókkal való regisztrációt, hogy később minél kevesebb adatot kelljen megadniuk. Elképesztően sok múlhat azon, hogy minél egyszerűbben és gyorsabban lehessen nálad vásárolni.

A biztonság kedvéért ellenőrizd a méréseket, a Facebook pixel eseményeit is!

Húzótermékek meghatározása

A Black Friday felkészülést kezd azzal, hogy átnézed az előző évek tendenciáit és azonosítod mik voltak azok a termékek, amelyek a legnagyobb szerepet játszották a korábbi Black Friday akciók során a bevételed növelésében.

Ehhez két eszközt is használj! Nézd meg a korábbi időszak rendeléseit és készíts ez alapján egy listát. A másik eszköz pedig a Google Analytics legyen: nézd meg azt is, hogy mi lehetett volna slágertermék. Melyek voltak azok a termékoldalak, amire kimagasló forgalom érkezett az átlaghoz képest, de a vásárlások -arányaiban- elmaradtak. Ezek azok a termékek, amik iránt érdeklődés volt, el lehetett volna adni, de valami nem volt rendben. Például a leírás, vagy az ár, vagy a termékfotó, stb.

A Google Analyticsben használd a Viselkedés > Webhelytartalom > Minden oldal menüpontot ezt a listát nézd át a fentiek szerint.

Raktár készlet feltöltése a Black Friday időszakra

Ha sikerült kiderítened melyek voltak a legkelendőbb termékek, itt az ideje, hogy már most elkezd a termékek megrendelését és az egyeztetést a beszállítókkal, hogy a Black Fridayre már úgy tudj készülni, hogy a raktárkészleted is bírja a megnövekedett keresletet.

Kezdj el már most spórolni

Nem árt, ha már most megtervezed, hogy mennyit szeretnél elkölteni és készülsz rá, hogy a vásárlói kedv mellett a verseny is növekedni fog. Drágábban fogod tudni elérni a felhasználókat, mivel ilyenkor minden szereplő nagyobb büdzsével készül és ő szeretne az első lenni, aki eljut a potenciális vásárlókhoz! 

Legyen rendben a termék feeded

Mivel 2019 júniusa óta itthon is elérhetőek a Google Shopping hirdetések és egyre nagyobb szerepük van a keresési hirdetések között, a termék feededben legyenek meg a húzótermékeid és optimalizáld is őket. A fontos kulcsszavak szerepeljenek a leírásban és a termék nevében. (brand, termék, egyéb információ pl. Bosch mosógép XYZ). Figyelj arra is, hogy betartsd a szabályokat, mert könnyen letilthatja a termékeket a rendszer, ha erre nem ügyelsz! A bővebb leírásokat itt találod: Facebook Ads, Google Ads.

Egyeztess a marketingeseddel

Már most meg kell terveznetek az akciókat, a kapcsolódó kampányokat. El kell kezdenetek a kreatív készítést, büdzsétervezést. A november nem kezdődhet el úgy, hogy nincs egy akciótervetek.

Hogy milyen eszközökkel és konkrét megoldásokkal érdemes készülnöd, azt az alábbi letölthető anyagunkból megtudhatod!

TARTALOMJEGYZÉK