Black Friday tippek webshop tulajdonosoknak

Black Friday tippek webshop tulajdonosoknak

Ami egyszer egy Hálaadás utáni szokás volt, már egy globális trenddé nőtte ki magát. A Black Friday már nem csak egy egynapos akció, hanem egy globális őrület, ami az ünnepi vásárló szezon kezdetét jelzi! Lássuk, hogyan profitálhatsz belőle!

Idén ez a nap november 26-ra esik. Nincs is olyan távol, mint gondolnád, szóval szedjük össze mire kell felkészülj, hogy sikeresen zárd ezt az időszakot!

Ellenőrizd a webshopod!

Legyen a webshopod mobilra is optimalizálva. A mai világban, már elengedhetetlen a gyors és mobilra optimalizált weboldal. Rengeteg potenciális vásárlód veszíted el a Black Friday kapcsán is, ha lassan tölt be a weboldal, vagy éppen nem talál meg minden információt a termékoldalon valami hiba miatt, amit a mobilos nézetben nem vettél észre! Esetleg a legrosszabb: mobilon egyáltalán nem könnyű / nem kivitelezhető a vásárlási folyamat. Utóbbit egy saját próbavásárlással ellenőrizheted. Előbbiek esetén pedig sosem szubjektív érzékelés alapján döntsd el (“Szerintem ez gyors és jó is”), vannak kiváló eszközök, amik erre szolgálnak. A Google PageSpeed Insights például kiváló arra, hogy ellenőrizd ezt. Mindig egy termékoldalt tesztelj, hiszen a forgalmad jelentős része -jó eséllyel- ezekre érkezik és nem a főoldaladra!

Alza.hu termékoldal PageSpeed teszt eredmény
Amikor van tér a fejlődésre…
A screenshot 2021. október 19-én készült.

Könnyítsd meg a felhasználóknak a Checkout folyamatot! Fontos, hogy regisztráció nélkül is el tudják végezni a vásárlást, valamint implementáld a Google vagy Facebook fiókkal való regisztrációt, hogy később minél kevesebb adatot kelljen megadniuk. Elképesztően sok múlhat azon, hogy minél egyszerűbben és gyorsabban lehessen nálad vásárolni.

A biztonság kedvéért ellenőrizd a méréseket, a Facebook pixel eseményeit is!

Húzótermékek meghatározása

A Black Friday felkészülést kezd azzal, hogy átnézed az előző évek tendenciáit és azonosítod mik voltak azok a termékek, amelyek a legnagyobb szerepet játszották a korábbi Black Friday akciók során a bevételed növelésében.

Ehhez két eszközt is használj! Nézd meg a korábbi időszak rendeléseit és készíts ez alapján egy listát. A másik eszköz pedig a Google Analytics legyen: nézd meg azt is, hogy mi lehetett volna slágertermék. Melyek voltak azok a termékoldalak, amire kimagasló forgalom érkezett az átlaghoz képest, de a vásárlások -arányaiban- elmaradtak. Ezek azok a termékek, amik iránt érdeklődés volt, el lehetett volna adni, de valami nem volt rendben. Például a leírás, vagy az ár, vagy a termékfotó, stb.

A Google Analyticsben használd a Viselkedés > Webhelytartalom > Minden oldal menüpontot ezt a listát nézd át a fentiek szerint.

Raktár készlet feltöltése a Black Friday időszakra

Ha sikerült kiderítened melyek voltak a legkelendőbb termékek, itt az ideje, hogy már most elkezd a termékek megrendelését és az egyeztetést a beszállítókkal, hogy a Black Fridayre már úgy tudj készülni, hogy a raktárkészleted is bírja a megnövekedett keresletet.

Kezdj el már most spórolni

Nem árt, ha már most megtervezed, hogy mennyit szeretnél elkölteni és készülsz rá, hogy a vásárlói kedv mellett a verseny is növekedni fog. Drágábban fogod tudni elérni a felhasználókat, mivel ilyenkor minden szereplő nagyobb büdzsével készül és ő szeretne az első lenni, aki eljut a potenciális vásárlókhoz! 

Legyen rendben a termék feeded

Mivel 2019 júniusa óta itthon is elérhetőek a Google Shopping hirdetések és egyre nagyobb szerepük van a keresési hirdetések között, a termék feededben legyenek meg a húzótermékeid és optimalizáld is őket. A fontos kulcsszavak szerepeljenek a leírásban és a termék nevében. (brand, termék, egyéb információ pl. Bosch mosógép XYZ). Figyelj arra is, hogy betartsd a szabályokat, mert könnyen letilthatja a termékeket a rendszer, ha erre nem ügyelsz! A bővebb leírásokat itt találod: Facebook Ads, Google Ads.

Egyeztess a marketingeseddel

Már most meg kell terveznetek az akciókat, a kapcsolódó kampányokat. El kell kezdenetek a kreatív készítést, büdzsétervezést. A november nem kezdődhet el úgy, hogy nincs egy akciótervetek.

Hogy milyen eszközökkel és konkrét megoldásokkal érdemes készülnöd, azt az alábbi letölthető anyagunkból megtudhatod!

Neked mire van szükséged?

Neked mire van szükséged?

Szervezd ki vállalkozásod online hirdetését, és növeld bevételed