Dobd fel az Instagram profilod!
Tegnapi blogposztunkban abban segítettünk, hogy hogyan hozz létre profi Insta profilt, most pedig ahhoz adunk néhány tippet, hogy hogyan használd az Instagram által nyújtott funkciókat kreatív tartalomgyártásra.
Tippek a kreatív tartalomgyártáshoz
Az egyik legfontosabb az Instagram kommunikációban, hogy legyél közvetlen, de maradj profi. Legyél hű a márkád identitásához, igyekezz a célközönséged nyelvén megszólalni.
1.Használj content plant
Készülj el előre egy hétre a posztokkal! Legyen előre átgondolt és igényes a profilod. Posztolj legalább hetente kétszer, hogy fenntartsd az érdeklődést és a profilodra tévedők mindig friss tartalmakkal találkozzanak. Ingyenesen letölthető 2021-es content plan-ünket korábbi cikkünkben megtalálod.
2.Hozz létre egységes feedet
Készíts sablont és abban dolgozz! Úgy használd a profilodat, mint egy szép fotóalbumot. Próbálj egyforma hangulatú képeket választani, kerüld a nagyon kirívó filtereket.
3.Kétirányú kommunikációra törekedj
Ne feledd ez a platform leginkább a kapcsolattartásról szól. Próbálj olyan posztokat írni, amiben kikéred a követőid véleményét az adott témában. Pl: Bemutatod az új termékedet, írsz róla néhány fontos és izgalmas információt, majd megkérdezed a követőid véleményét, hogy nekik tetszik-e?
4.Használj hashtegeket
Minden rögzített posztod végére rakj hashtaget, de vigyázz, hogy ne vidd túlzásba, 5-7 db az ideális. Fontos, hogy ezek mindig kapcsolódjanak az adott poszthoz, vagy magához a vállalkozáshoz. Próbálj saját hashtageket kitalálni, amelyeket később a vállalkozásodhoz köthetnek a felhasználók.
Pl: Ha én lennék a Hisztéria cukrászda social media managere, ezeket használnám minden posztnál: #hisztériacukrászda #hisztizználunk
5.Készíts Instagram sztorikat
Az Instagramnak ezen funkciója nagyon sok olyan lehetőséget rejt, mellyel közelebb kerülhetsz a célközönségedhez. Fontos, hogy ezek is csak jó minőségű képek és videók legyenek. Hoztam néhány ötletet, hogy hogyan használd:
Szavazás
Ha bizonytalan vagy egy új termék bevezetését illetően, vagy nem tudsz eldönteni valamit a temékeddel vagy szolgáltatásoddal kapcsolatban, kérdezd meg a követőidet! Hidd el, értékelni fogják.
Kérdezz tőlem valamit!
Ez az egyik legfontosabb funkciója a sztoriknak, használd bátran! Ha van egy kis időd, dobd fel a labdát a követőidenek, kérdezzenek tőled vagy mondják el a véleményüket. Ezzel nem csak közelebb kerülsz a potenciális vásárlóidhoz, de fontos információkat is kaphatsz tőlük.
Számolj vissza!
Használd a visszaszámlálás funkciót, ha valamilyen új termékkel állsz elő vagy valamilyen fontos eseményre készülsz!
Készíts videókat!
Jelentkezz be videó formájában! Mesélj a munkanapodról, engedj betekintést az irodába vagy bármelyik munkaterületre, amit érdekesnek találsz.
Liveozz!
Időközként élővideózz a követőiddel. Hagyd, hogy kérdéseket tegyenek fel, mutass be itt először új termékeket vagy mondj el itt először új dolgokat. Hívj szakértőket, beszélgess a vállalkozásodban releváns témákról.
Elakadtál? Keress minket bizalommal, és mi segítünk még profibbá válni a social media világában!