Google Ads változás – Megérkezett a frissített kifejezésegyezés
Életbe lépett a Google Ads kulcsszavakat érintő változtatása, február 18-tól hirdetéseink beállításakor már csak három kulcsszóegyezés típus közül választhatunk.
Ha most hallasz erről először, ne aggódj, nem vagy még elkésve, ugyanis a Google júliusra tervezi a teljes átállást.
Nézzük, mi volt eddig
Korábban négy típusú kulcsszó egyezés állt rendelkezésünkre a Google Ads rendszerében:
- pontos egyezés: a legszűkebb kategória, ami a legpontosabb célzást teszi lehetővé – A hirdetések azoknál a kereséseknél jelenhetnek meg, amelyek jelentése megegyezik a kulcsszóéval.
- általános egyezés: a legtágabb kategória, amit a legszélesebb célzásra alakítottak ki – A hirdetések azoknál a kereséseknél jelenhetnek meg, amelyek kapcsolódnak a kulcsszóhoz.
- kifejezésegyezés: rugalmasabb a pontos egyezésnél, de célzottabb az általánosnál – A hirdetések azoknál a kereséseknél jelenhetnek meg, amelyek tartalmazzák a kulcsszót, de csak a megadott sorrendben.
- általánosegyezés-módosító: ebben az esetben a kulcsszavak közé is ékelődhetnek más szavak, illetve beletartoznak az elírások, az egyes és többes számú alakok, a rövidítések és a toldalékolt alakok is.
Mi változott az Ads-ben?
Az új rendszerben összeolvadt a kifejezésegyezés és az általánosegyezés-módosító lehetőség, és létrejött a frissített kifejezésegyezés. Ezáltal a kifejezésegyezés egy sokkal bővebb értelmezést kapott, ami viszont nem 100%-ban egyezik meg az általánosegyezés-módosító által lefedett keresésekkel.
Miért jó ez?
A Google reményei szerint a két típus összeolvadásával egyszerűbb és gyorsabb lesz a kulcsszavak kezelése. Mivel ez a két változat nagyjából ugyanazt a célt szolgálta, így a fiókok menedzselése is könnyebbé válik.
Neked mit kell tenned?
Alkalmazkodj gyorsan!
A februártól júliusig tartó ideiglenes szakaszban az Ads-ben továbbra is működnek a korábban beállított kulcsszavaid és újakat is tudsz még létrehozni, viszont a gyorsabb átállás érdekében jobban jársz, ha már most elkezdesz barátkozni az új rendszerrel. Ne feledd, ha gyorsabban alkalmazkodsz, versenyelőnyre tehetsz szert konkurenseiddel szemben.
Figyelj a kizáró kulcsszavak használatára!
Ha korábban sok kampányban használtál kifejezésegyezést, akkor érdemes átnézned ezeket, és kizáró kulcsszavakat beállítani. A kibővült funkció által sokkal több keresésre kijöhetnek a hirdetéseid, ezáltal könnyen elszállhatnak a költések.
Ellenőrizz folyamatosan!
Kampányaid elindítása után akár naponta ellenőrizd a keresési megjelenéseket, és ha kell vegyél fel további kizáró kulcsszavakat.
Ha úgy érzed, szívesebben bíznád profikra hirdetéseid kezelését, keress bennünket bizalommal!
Forrás: Google Ads Súgó