Google Ads változás – Megérkezett a frissített kifejezésegyezés

Google Ads változás – Megérkezett a frissített kifejezésegyezés

Életbe lépett a Google Ads kulcsszavakat érintő változtatása, február 18-tól hirdetéseink beállításakor már csak három kulcsszóegyezés típus közül választhatunk.

Ha most hallasz erről először, ne aggódj, nem vagy még elkésve, ugyanis a Google júliusra tervezi a teljes átállást.

Nézzük, mi volt eddig

Korábban négy típusú kulcsszó egyezés állt rendelkezésünkre a Google Ads rendszerében:

  • pontos egyezés: a legszűkebb kategória, ami a legpontosabb célzást teszi lehetővé – A hirdetések azoknál a kereséseknél jelenhetnek meg, amelyek jelentése megegyezik a kulcsszóéval.
  • általános egyezés: a legtágabb kategória, amit a legszélesebb célzásra alakítottak ki – A hirdetések azoknál a kereséseknél jelenhetnek meg, amelyek kapcsolódnak a kulcsszóhoz.
  • kifejezésegyezés: rugalmasabb a pontos egyezésnél, de célzottabb az általánosnál – A hirdetések azoknál a kereséseknél jelenhetnek meg, amelyek tartalmazzák a kulcsszót, de csak a megadott sorrendben.
  • általánosegyezés-módosító: ebben az esetben a kulcsszavak közé is ékelődhetnek más szavak, illetve beletartoznak az elírások, az egyes és többes számú alakok, a rövidítések és a toldalékolt alakok is.

Mi változott az Ads-ben?

Az új rendszerben összeolvadt a kifejezésegyezés és az általánosegyezés-módosító lehetőség, és létrejött a frissített kifejezésegyezés. Ezáltal a kifejezésegyezés egy sokkal bővebb értelmezést kapott, ami viszont nem 100%-ban egyezik meg az általánosegyezés-módosító által lefedett keresésekkel.

Miért jó ez?

A Google reményei szerint a két típus összeolvadásával egyszerűbb és gyorsabb lesz a kulcsszavak kezelése. Mivel ez a két változat nagyjából ugyanazt a célt szolgálta, így a fiókok menedzselése is könnyebbé válik.

Neked mit kell tenned?

Alkalmazkodj gyorsan!

A februártól júliusig tartó ideiglenes szakaszban az Ads-ben továbbra is működnek a korábban beállított kulcsszavaid és újakat is tudsz még létrehozni, viszont a gyorsabb átállás érdekében jobban jársz, ha már most elkezdesz barátkozni az új rendszerrel. Ne feledd, ha gyorsabban alkalmazkodsz, versenyelőnyre tehetsz szert konkurenseiddel szemben.

Figyelj a kizáró kulcsszavak használatára!

Ha korábban sok kampányban használtál kifejezésegyezést, akkor érdemes átnézned ezeket, és kizáró kulcsszavakat beállítani. A kibővült funkció által sokkal több keresésre kijöhetnek a hirdetéseid, ezáltal könnyen elszállhatnak a költések.

Ellenőrizz folyamatosan!

Kampányaid elindítása után akár naponta ellenőrizd a keresési megjelenéseket, és ha kell vegyél fel további kizáró kulcsszavakat.

Ha úgy érzed, szívesebben bíznád profikra hirdetéseid kezelését, keress bennünket bizalommal!

Forrás: Google Ads Súgó

Neked mire van szükséged?

Neked mire van szükséged?

Szervezd ki vállalkozásod online hirdetését, és növeld bevételed