Használd ki a Google hirdetés felületeit egyetlen kampánnyal
…és találd meg a felhasználókat akkor, amikor a legnagyobb eséllyel konvertálnak.
A Google hirdetés új Performance Max kampánya
Nem rég tettük közzé a Google Ads kulcsszavakat érintő változtatással kapcsolatos írásunkat, most ismét nagyobb újdonságokról hozunk átfogó cikket.
A Google 2021 novemberében egy új kampány típust vezetett be, amelynél az irányítást teljes mértékben az algoritmus veszi át. A Google egyre jobban szeretné elérni, hogy automatizált, gépi vezérelt kampányok legyenek előtérben és a hirdetőket is szeretnék a manuális megoldások helyett, ebbe az irányba terelni.
Az első ilyen kampány típus a Performance Max.
A Perfomance Max (később: PMax) kampánytípus legfőbb tulajdonsága, hogy a Google teljes inventory-ján megjelenítheti a hirdetéseidet. Tulajdonképpen így egyetlen kampány létrehozásával kihasználható a Google összes felülete. Ezek a felületek a YouTube, Display, Search, Discover, Gmail és Maps.
A PMax Google hirdetés kampányok célja, hogy a konverziók számát maximalizálják. A hirdetések megjelenéseit és a hirdetési rendszerek felületét úgy optimalizálja a rendszer, hogy a lehető legtöbb konverziós eredményt érje el. Lényegében nekünk csak a konverziót kell megadnunk, ami lehet:
- Online eladás
- Lead generálás
- Bolti látogatások növelése
A Google új kampánytípusa ezek után teljesen szabad kezet kap abban, hogy kinek, mikor, hol és milyen formában tegye láthatóvá a hirdetésünket.
Google hirdetés elkezdése: Performance Max kampány létrehozása
A létrehozásnál is jóval kevesebb dolgot kell elvégeznünk, elegendő beállítani a konverziókövetést, iránymutatásként megadni a közönségeket és a Marchant Centerben megtalálható termék feed-et. A kreatív tartalmak (képek, szövegek, videók) feltöltése után pedig beállítani a céljainkhoz leginkább igazodó ajánlattételi stratégiát.
Így érhetjük el, hogy a PMax kampány a lehető legjobb eredményeket érje el számunkra.
Mire lesz szükséged, hogy Perforamce Max kampányt indíthass?
Konverziómérés beállítása Google Ads konverziós kóddal történik, vagy GA4-es konverzió importálással. A korábbi Google Analyticsből importált konverziókat nem fogja elfogadni a rendszer a Performance Max kampányok indításakor.
Szükséges Kreatívok:
- Megadhatunk 15 képet (1080×1080-as és 1200×608-as méretekben)
- 5 darab videót (javasolt a 4:3-as, 1,91:1-es és 9:16-os képarány)
- 5 leírás (ebből egy 60 karakter, 4 darab pedig 90 karakter hosszúságú lehet)
- 5 fejléc (30 karakter hosszúsággal)
- 5 darab hosszúfejléc (90 karakter hosszúsággal, !-et nem tartalmazhat a szöveg)
- Webshopok esetében Shopping feed
Célközönségek a Google hirdetésben
Ha van egy általunk relevánsnak ítélt célközönségünk, akkor azt betudjuk osztani a kampányokhoz, ami azt jelenti, hogy célozhatunk kulcsszavak alapján készült célközönségekre és weboldalak alapján is. Használhatunk általunk gyűjtött listákat mint például email cím listákat vagy remarketing listákat, valamint a Google által biztosított közönségek is rendelkezésünkre állnak (in-market segments, Life events, Detailed demographics, Affinity segments)
A legjobb ha a kulcsszavak illetve weboldalak alapján kialakított célközönséget és az általunk gyűjtött email cím listákat, remarketing listákat adjuk meg.
Ez nem azt jelenti azonban, hogy a Google csak ezeket a listákat fogja alkalmazni a célzásnál. A rendszer a hirdetések megjelenítését a kiterjesztheti más listákra is, ha úgy érzékeli az algoritmus, hogy nagyobb eséllyel lesz belőle konverzió.
A PMax Google hirdetés előnyei
- Amiben minden PPC menedzser egyetért, hogy a PMax kampányok időhatékonyak. Rengeteg időt megspórolnak és jóval könnyebb ezeket a kampányokat kezelni, mint eddig bármikor.
- Az algoritmus segít, hogy a hirdetéseink tökéletesek legyenek, akár még automatikusan is létrehozhat különböző elemeket a jobb eredmény elérése érdekében.
- A Google mesterséges intelligenciája folyamatosan teszteli a kreatívokat és a legjobbat fogja megjeleníteni pontosan akkor és ott, ahol úgy gondolja, hogy konverziót érhet el.
A PMax Google hirdetés hátrányai
- Mivel mindent az algoritmus irányít, ezért kevés optimalizálási lehetőségünk van, tehát nincs kontrollunk a kampány felett.
- Kisebb fiókokban sokkal tovább tart a tanulási szakasz, hiszen nagyon sok adatra van szüksége az algoritmusnak.
- A teszteléshez jóval nagyon büdzsére van szükség, mint más hirdetéstípusoknál, kevés hirdetési költséggel nem fog jó eredményeket hozni.
Vigyázni kell azonban, mert a Performace Max típusú kampányok a Shopping és a search kampányainknál is nagyobb prioritást kaptak, így elképzelhető, hogy a Shopping kampányaink, amelyekben ugyanazt a termékeket hirdetjük, mint a Performace max kapányukban 0 megjelenést fog generálni.
Keresési hirdetések esetében, csak a pontos egyezéssel felvett kulcsszavaink, amelyek megjelenésénél nem élvez elsőbbséget a Performace max kampány.
Kampányaid elindítása után akár naponta ellenőrizd az elindított hirdetéseidet!
Ha úgy érzed, szívesebben bíznád profikra hirdetéseid kezelését, keress bennünket bizalommal!