Használd ki a Google hirdetés felületeit egyetlen kampánnyal

Használd ki a Google hirdetés felületeit egyetlen kampánnyal

…és találd meg a felhasználókat akkor, amikor a legnagyobb eséllyel konvertálnak.

A Google hirdetés új Performance Max kampánya

Nem rég tettük közzé a Google Ads kulcsszavakat érintő változtatással kapcsolatos írásunkat, most ismét nagyobb újdonságokról hozunk átfogó cikket.

A Google 2021 novemberében egy új kampány típust vezetett be, amelynél az irányítást teljes mértékben az algoritmus veszi át. A Google egyre jobban szeretné elérni, hogy automatizált, gépi vezérelt kampányok legyenek előtérben és a hirdetőket is szeretnék a manuális megoldások helyett, ebbe az irányba terelni. 

Az első ilyen kampány típus a Performance Max.

A Perfomance Max (később: PMax) kampánytípus legfőbb tulajdonsága, hogy a Google teljes inventory-ján megjelenítheti a hirdetéseidet. Tulajdonképpen így egyetlen kampány létrehozásával kihasználható a Google összes felülete. Ezek a felületek a YouTube, Display, Search, Discover, Gmail és Maps.

A Google hirdetés új Performance Max kampánya
képforrás: google.blog

A PMax Google hirdetés kampányok célja, hogy a konverziók számát maximalizálják. A hirdetések megjelenéseit és a hirdetési rendszerek felületét úgy optimalizálja a rendszer, hogy a lehető legtöbb konverziós eredményt érje el. Lényegében nekünk csak a konverziót kell megadnunk, ami lehet:

  1. Online eladás
  2. Lead generálás
  3. Bolti látogatások növelése

A Google új kampánytípusa ezek után teljesen szabad kezet kap abban, hogy kinek, mikor, hol és milyen formában tegye láthatóvá a hirdetésünket.

Google hirdetés elkezdése: Performance Max kampány létrehozása

A létrehozásnál is jóval kevesebb dolgot kell elvégeznünk, elegendő beállítani a konverziókövetést, iránymutatásként megadni a közönségeket és a Marchant Centerben megtalálható termék feed-et. A kreatív tartalmak (képek, szövegek, videók) feltöltése után pedig beállítani a céljainkhoz leginkább igazodó ajánlattételi stratégiát. 

Így érhetjük el, hogy a PMax kampány a lehető legjobb eredményeket érje el számunkra.

Mire lesz szükséged, hogy Perforamce Max kampányt indíthass?

Konverziómérés beállítása Google Ads konverziós kóddal történik, vagy GA4-es konverzió importálással. A korábbi Google Analyticsből importált konverziókat nem fogja elfogadni a rendszer a Performance Max kampányok indításakor.

 Szükséges Kreatívok:

  • Megadhatunk 15 képet (1080×1080-as és 1200×608-as méretekben)
  • 5 darab videót (javasolt a 4:3-as, 1,91:1-es és 9:16-os képarány)
  • 5 leírás (ebből egy 60 karakter, 4 darab pedig 90 karakter hosszúságú lehet)
  • 5 fejléc (30 karakter hosszúsággal)
  • 5 darab hosszúfejléc (90 karakter hosszúsággal, !-et nem tartalmazhat a szöveg)
  • Webshopok esetében Shopping feed

Célközönségek a Google hirdetésben

Ha van egy általunk relevánsnak ítélt célközönségünk, akkor azt betudjuk osztani a kampányokhoz, ami azt jelenti, hogy célozhatunk kulcsszavak alapján készült célközönségekre és weboldalak alapján is. Használhatunk általunk gyűjtött listákat mint például email cím listákat vagy remarketing listákat, valamint a Google által biztosított közönségek is rendelkezésünkre állnak (in-market segments, Life events, Detailed demographics, Affinity segments)

A legjobb ha a kulcsszavak illetve weboldalak alapján kialakított célközönséget és az általunk gyűjtött email cím listákat, remarketing listákat adjuk meg.

Ez nem azt jelenti azonban, hogy a Google csak ezeket a listákat fogja alkalmazni a célzásnál. A rendszer a hirdetések megjelenítését a kiterjesztheti más listákra is, ha úgy érzékeli az algoritmus, hogy nagyobb eséllyel lesz belőle konverzió.

A PMax Google hirdetés előnyei

  • Amiben minden PPC menedzser egyetért, hogy a PMax kampányok időhatékonyak. Rengeteg időt megspórolnak és jóval könnyebb ezeket a kampányokat kezelni, mint eddig bármikor.
  • Az algoritmus segít, hogy a hirdetéseink tökéletesek legyenek, akár még automatikusan is létrehozhat különböző elemeket a jobb eredmény elérése érdekében.
  • A Google mesterséges intelligenciája folyamatosan teszteli a kreatívokat és a legjobbat fogja megjeleníteni pontosan akkor és ott, ahol úgy gondolja, hogy konverziót érhet el.

A PMax Google hirdetés hátrányai

  • Mivel mindent az algoritmus irányít, ezért kevés optimalizálási lehetőségünk van, tehát nincs kontrollunk a kampány felett.
  • Kisebb fiókokban sokkal tovább tart a tanulási szakasz, hiszen nagyon sok adatra van szüksége az algoritmusnak.
  • A teszteléshez jóval nagyon büdzsére van szükség, mint más hirdetéstípusoknál, kevés hirdetési költséggel nem fog jó eredményeket hozni.

Vigyázni kell azonban, mert a Performace Max típusú kampányok a Shopping és a search kampányainknál is nagyobb prioritást kaptak, így elképzelhető, hogy a Shopping kampányaink, amelyekben ugyanazt a termékeket hirdetjük, mint a Performace max kapányukban 0 megjelenést fog generálni. 

Keresési hirdetések esetében, csak a pontos egyezéssel felvett kulcsszavaink, amelyek megjelenésénél nem élvez elsőbbséget a Performace max kampány.

Kampányaid elindítása után akár naponta ellenőrizd az elindított hirdetéseidet!

Ha úgy érzed, szívesebben bíznád profikra hirdetéseid kezelését, keress bennünket bizalommal!

Neked mire van szükséged?

Neked mire van szükséged?

Szervezd ki vállalkozásod online hirdetését, és növeld bevételed