Haladó remarketing technikák
Azt már tudod, hogyan illeszd be a weboldaladba a Facebook Pixelt, UTM paramétereztél és a Google Analyticsben is megvan minden szükséges beállítás. De hogyan tovább? Itt jön képbe a bűvös szó: remarketing.
A remarketing nem más mint hirdetések megjelenítése azoknak a felhasználóknak, akikkel valamilyen módon korábban már kapcsolatba léptél. Jártak a weboldaladon, megnyitották az applikációdat, megnézték egy videódat, esetleg megtettek valamit a weboldaladon vagy az applikációdban, ami a későbbi eladásod szempontjából számodra fontos lehet.
Miért van szükség remarketingre?
A felhasználók ritkán vásárolnak elsőre, általában többszöri interakció és gondolkodás előzi meg a folyamatot.
A remarketing listákkal pontosan őket célozzuk meg. A különböző szoftverek által szolgáltatott adatok lehetőséget biztosítanak neked arra, hogy perszonalizáld a hirdetéseidet az alapján, hogy milyen aloldalakat tekintettek meg a felhasználók, vagy milyen eseményeket végeztek el (pl. a kosarukba tettek valamit, majd kiléptek az oldalról).
A legismertebb változat talán a dinamikus remarketing. Ebben az esetben azokat a felhasználókat célozzuk, akik jártak a weboldaladon, megtekintették a termékeket, de végül nem vásárolták meg. Ha ezt az opciót választod, lehetőséged lesz megjeleníteni pontosan ezeket a termékeket a potenciális vásárlód Facebook feedjében, vagy az általa böngészett weboldalon, anélkül, hogy külön hirdetést kellene indítanod minden egyes termékedre.
2020-ban a dinamikus remarketing talán már nem is számít akkora újdonságnak, ezért térjünk is át a lényegre.
Ha a Facebook Pixeled hibamentesen üzemel, be is tudod mérni az eseményeket, akkor itt az ideje kicsit túllépni a megszokott 30 napos remarketing listákon.
Tegyük fel, hogy van egy terméked, amelynek az aloldalára megfelelő mennyiségű hideg forgalmat terelsz, egész jól teljesít, de mindig van feljebb, nem igaz? Ahhoz, hogy erről megbizonyosodj, építs egy 2, egy 7, illetve egy 14 napos remarketing listát azokból a látogatókból, akik megnézték a termékedet.
A különböző időtartamú listákkal különböző célcsoportokat, különböző üzenettel tudunk megcélozni:
- A 2 napos listán szereplő felhasználóknak szóló hirdetésben emeld ki, hogy raktárról és gyors szállítással szerezhetik be a nemrég megtekintett terméket.
- A 7 napos listán szereplő felhasználókból vedd ki a 2 napos listában is szereplőket, és egy teljesen eltérő kommunikációt válassz. Például jelentess meg vásárlói véleményeket.
Ha a hirdetések továbbra sem eredményeztek vásárlást, három járható utat javaslunk:
- Könnyes búcsút veszünk a korábbi látogatóktól és nem hirdetünk tovább.
- Felhasználjuk a 14 napos listát (akikből kizárjuk a 7 napos listát), hogy a korábban megtekintett termékekhez kapcsolódó termékeket ajánljunk nekik.
- Ismét a 14 napos listát használjuk a 7 napos lista kizárással, de megmaradunk az eredeti terméknél és felajánlunk egy ingyenes szállításra, vagy X% kedvezményre jogosító kupont.
Nem is olyan bonyolult, nem igaz?
Ha úgy érzed, további kreatív megoldásokra lenne szükséged, keress bennünket bizalommal!