Instagram sztori – Kerülj közelebb a vásárlóidhoz!
Az Instagram nagyon betalált a sztori funkcióval évekkel ezelőtt. A statisztikák azt mutatják, hogy az Instagram felhasználók nagyobb része, sokkal szívesebben nézi ezeket, a csak 24 órán keresztül látható tartalmakat, amelyek lehetnek képek vagy videók. Sikerének kulcsa talán pont ebben rejlik, ha valaki nem követi nap mint nap az oldalt, könnyen lemaradhat egy-egy sztoriról, hiszen ezek a tartalmak másnapra eltűnnek.
Nem véletlen, hogy később a Facebookra is átvezette a techóriás, és ma már naponta több millió Facebook és Instagram felhasználó néz sztorikat szerte a világon.
Ennek a számnak a hallatán elgondolkodtál, hogy te eddig miért is nem használtad, ezt az opciót?
Sebaj, most figyelj, a cikk után tele leszel ötlettel!
Nézzük, milyen lehetőségeket kínál az Instagram sztori
Kapcsolatba léphetsz a vásárlóiddal
A sztori egyik legfontosabb sajátossága, hogy interaktív. Az emberek szívesen mondanak véleményt, szeretnek játszani. Csempéssz egy kis játékosságot a tartalmaid közé.
- Az Instagramon lehetőséged van:
- szavazást indítani
Néhány példa:- Szavaztasd meg, melyik ízt/színt/formát/mintát/bármit szeretik a legjobban követőid.
- Írj állításokat a cégről, amiről el kell dönteni, hogy igaz vagy hamis.
- Kérdezz rá, mikor használják szívesebben a termékedet? Reggel vagy este?
- quiz kérdéseket feltenni
Nyereményjátékoknál hasznos lehet ez a funkció. Tegyél fel néhány termékeiddel/szolgáltatásoddal kapcsolatos kérdést, és sorsolj ajándékot a helyesen válaszolók között. - platformot teremteni, hogy kérdezzenek tőled
Ez neked is segít, hogy jobban megismerd a közönséged, megtudd, mi foglalkoztatja őket veled kapcsolatban. Erre a későbbiekben akár kampányt is építhetsz.
- szavazást indítani
Személyesebbé, emberközelibbé teheted a márkát a követőid számára
Mindenkit érdekel, hogy mi zajlik a kedvenc márkája színfalai mögött. Engedj betekintést a háttérben zajló munkálatokba, a csapat hétköznapjaiba.
- Természetesen ebben is segítségedre van az Instagram:
- visszaszámlálást indíthatsz
Ezt használhatod például egy új termék bejelentése, vagy fontos esemény előtt. - szöveget írhatsz a képre vagy videóra, ezzel kiegészítő információkat adva a vásárlóidnak
Például tegyük fel, hogy egy új termék érkezett a webshopodba. Készíts egy rövid termékismertető videót, és szövegesen is tüntesd fel a legfontosabb jellemzőit. - helyszínt jelölhetsz meg
Ha valamilyen üzleti szempontból érdekes helyszínen jársz, például új alapanyagot szerzel be, partneri megállapodást kötsz valakivel, meglátogatod a műhelyt, ahol termékeid készülnek.
- más felhasználókat vagy oldalakat taggelhetsz, akikkel együtt dolgozol
Ennek köszönhetően ők tovább tudják osztani a tartalmat a saját oldalukon, ami pedig segíti a márkád ismertségének növekedését. - hashtageket használhatsz
A hashtag használatról egy korábbi posztunkban olvashatsz részletesen. - időt és dátumot állíthatsz be
- ha a történet megkívánja, akár még az aktuális hőmérséklet is érdekes elem lehet, amit szintén rátehetsz a képre
- gifeket, matricákat, filtereket dobhatsz a képre
- visszaszámlálást indíthatsz
Plusz egy tipp
Az elégedett vásárlók lehetnek márkád nagykövetei anélkül, hogy te fizetnél nekik érte. Az Instagram felhasználók előszeretettel jelölik meg kedvenc márkáikat saját sztorijaikban. Neked nincs más dolgod, csak tovább osztani ezeket a saját oldaladon. Nincs is jobb marketing, mint a pozitív visszajelzés.
Fontos, hogy linket csak 10 000 követő felett tudsz elhelyezni, viszont hirdetni sztoriban is tudsz.
Ahogy látod, itt tényleg csak a képzeleted szabhat határt a tartalmaknak. És természetesen a céljaid. Fontos azonban, hogy Instagram sztorizásnál is, mint minden más kommunikációs csatornán előre pontosan megtervezett stratégia mentél haladj. A funkció jellegéből adódóan néha beleférhet egy-egy ad hoc tartalom is, de figyelj rá, hogy mindig illeszkedjen a kialakított image-be.
Ha úgy érzed, túl sok ötleted támadt, de nem tudod merre indulj, keress bennünket bizalommal, együtt megalkotjuk a tökéletes Instagram sztori stratégiát!
Ha még egy lépéssel hátrébb jársz, olvasd el két korábbi cikkeinket Instagram témában itt és itt.