iOS 14 és a Facebook hirdetések

iOS 14 és a Facebook hirdetések

Az Apple kommunikációja már jó ideje arról szól, hogy számukra a felhasználók adatainak védelme az első. 2020 júniusában az Apple úgy döntött a saját kezébe veszi az irányítást, ami annyit jelent, hogy transzparensebbé kell tenni, az applikációk milyen adatokat gyűjtenek a felhasználókról és a követés hozzájárulását megjelenítő ablakot is transzparensebben tüntetik fel. Az iOS 14 hozza el ezeket a változásokat.

Az iOS 14 és a Facebook hirdetések  - Tim Cook Twitter oldalán
Az iOS 14 és a Facebook hirdetések – Tim Cook Twitter oldalán már 2020. decemberében írt az alkalmazások adatgyűjtésre vonatkozó korlátozása kapcsán.

Ennek köszönhetően a remarketing listáinkból nem tudunk majd kizárni mindenkit és a konverzió mérés sem lesz majd olyan pontos, mint eddig.

Az iOS 14 és a Facebook hirdetések összefüggése kapcsán a Facebook itt írt bővebben.

Mit jelent ez a gyakorlatban?

A konverzió mérés nem lesz olyan pontos, mint eddig, így a konverziós mutatók és a ROAS csökkenésére kell számítanunk. A hidegközönség célzásainkban, ahol kizártunk bizonyos remarketing listákat (pl. vásárlókat), továbbra is megjelenhetnek a hirdetések, azoknak, akik vásároltak, de nem fogadták el a követést.

Változni fognak az attribúciós modellek is például a 28 napos attribúciós modell eltűnik és a kattintás nélküli konverzió attribúciós modellje is csak 1 napos lehet és mostantól domainenként csak 8 konverziót mérhetünk.

Mit tehetünk a változtatások ellenére?

Első körben érdemes végigcsinálni a Facebook által javasolt lépéseket:

Végezd el a hirdetett weboldalad vagy weboldalaid tartomány ellenőrzését. Ehhez lépj be a Vállalkozáskezelőbe, válaszd a Vállalkozás beállításai, majd a Márka biztonsága > Tartományok menüpontot és nyomd meg a Hozzáadás gombot. Fontos, hogy az oldalad domainjét http:// és https:// nélkül add meg, így: prioris.hu

A Facebook és az iOS14 változásokra való felkészülés érdekében tartomány ellenőrzésre van szükséged a Vállalkozáskezelőn keresztül.

Ezután három lehetőséged van, hogy igazold, a megadott tartomány valóban a tiéd:

  • TXT rekord elhelyezése: a domained DNS beállításai között kell ezt felvenned. Szólj a tárhelyszolgáltatódnak/domain regisztrátorodnak, vagy ha van adminisztrációs hozzáférésed (pl: cPanel felület), akkor ott meg tudod ezt adni.
  • HTML fájl feltöltése: talán ez a legegyszerűbb, egy fájlt le kell töltened a Facebook felületéről, majd ezt feltölteni a tárhelyedre.
  • Meta tag: az oldalad forráskódjában kell elhelyezned egy soros kódot.

Majd ezután állítsd be azt a 8 konverziós eseményt, ami a vállalkozásunk szempontjából a legfontosabb. Ezt a Vállalkozáskezelő > Eseménykezelő menüben tudod megtenni:

Az eseménykezelő menüpontba tudod elérni a beállításhoz szükséges lehetőséget.

Egy webshop esetében ezek a következők lehetnek:

  • Vásárlás
  • Kosárba helyezés
  • Fizetés megkezdése
  • Fizetési adatok megadása
  • Termékmegtekintés
  • Kívánságlistára helyezés
  • Regisztráció
  • Feliratkozás

Miután az iOS 14 életbe lép minden esemény, ami nem a top 8-ban szerepel törlődik és a kampányok, amelyeket ezekre az eseményekre optimalizáltunk leállnak.

Neked mire van szükséged?

Neked mire van szükséged?

Szervezd ki vállalkozásod online hirdetését, és növeld bevételed