iOS 14 és a Facebook hirdetések
Az Apple kommunikációja már jó ideje arról szól, hogy számukra a felhasználók adatainak védelme az első. 2020 júniusában az Apple úgy döntött a saját kezébe veszi az irányítást, ami annyit jelent, hogy transzparensebbé kell tenni, az applikációk milyen adatokat gyűjtenek a felhasználókról és a követés hozzájárulását megjelenítő ablakot is transzparensebben tüntetik fel. Az iOS 14 hozza el ezeket a változásokat.
Ennek köszönhetően a remarketing listáinkból nem tudunk majd kizárni mindenkit és a konverzió mérés sem lesz majd olyan pontos, mint eddig.
Az iOS 14 és a Facebook hirdetések összefüggése kapcsán a Facebook itt írt bővebben.
Mit jelent ez a gyakorlatban?
A konverzió mérés nem lesz olyan pontos, mint eddig, így a konverziós mutatók és a ROAS csökkenésére kell számítanunk. A hidegközönség célzásainkban, ahol kizártunk bizonyos remarketing listákat (pl. vásárlókat), továbbra is megjelenhetnek a hirdetések, azoknak, akik vásároltak, de nem fogadták el a követést.
Változni fognak az attribúciós modellek is például a 28 napos attribúciós modell eltűnik és a kattintás nélküli konverzió attribúciós modellje is csak 1 napos lehet és mostantól domainenként csak 8 konverziót mérhetünk.
Mit tehetünk a változtatások ellenére?
Első körben érdemes végigcsinálni a Facebook által javasolt lépéseket:
- Mobilalkalmazások mérései esetén frissíts a Frissíts a 8.1-es verziójú Facebook iOS 14 SDK-ra és olvasd el ezt az útmutatót.
- Weboldal mérése esetén pedig menj végig a következő pontokon:
Végezd el a hirdetett weboldalad vagy weboldalaid tartomány ellenőrzését. Ehhez lépj be a Vállalkozáskezelőbe, válaszd a Vállalkozás beállításai, majd a Márka biztonsága > Tartományok menüpontot és nyomd meg a Hozzáadás gombot. Fontos, hogy az oldalad domainjét http:// és https:// nélkül add meg, így: prioris.hu
Ezután három lehetőséged van, hogy igazold, a megadott tartomány valóban a tiéd:
- TXT rekord elhelyezése: a domained DNS beállításai között kell ezt felvenned. Szólj a tárhelyszolgáltatódnak/domain regisztrátorodnak, vagy ha van adminisztrációs hozzáférésed (pl: cPanel felület), akkor ott meg tudod ezt adni.
- HTML fájl feltöltése: talán ez a legegyszerűbb, egy fájlt le kell töltened a Facebook felületéről, majd ezt feltölteni a tárhelyedre.
- Meta tag: az oldalad forráskódjában kell elhelyezned egy soros kódot.
Majd ezután állítsd be azt a 8 konverziós eseményt, ami a vállalkozásunk szempontjából a legfontosabb. Ezt a Vállalkozáskezelő > Eseménykezelő menüben tudod megtenni:
Egy webshop esetében ezek a következők lehetnek:
- Vásárlás
- Kosárba helyezés
- Fizetés megkezdése
- Fizetési adatok megadása
- Termékmegtekintés
- Kívánságlistára helyezés
- Regisztráció
- Feliratkozás
Miután az iOS 14 életbe lép minden esemény, ami nem a top 8-ban szerepel törlődik és a kampányok, amelyeket ezekre az eseményekre optimalizáltunk leállnak.