Képméret puska közösségi médiához
A folyamatosan és egyre gyorsabban változó online világunkban nehéz lépést tartani mindennel, még az olyan egyszerűnek tűnő dolgokkal is, mint a képméret.
Azonban az ilyen apró részleteken is múlhat üzlet, hiszen vállalkozásaink megítélése szempontjából igen fontos, hogy egységes, igényes képet mutassunk ügyfeleink vagy vásárlóink felé a közösségi média felületeinken.
Következzen egy átfogó, mindent kimerítő összesítés a két leggyakrabban használt social media platform, a Facebook és az Instagram által aktuálisan ajánlott képméretekről.
Kövesd a Facebook iránymutatásait a formátumok tekintetében – fotó feltöltéskor használj JPG-t vagy PNG-t. Ha logózott a kép, érdemes a PNG-t választani.
Borítóképnél és profilképnél figyelj az előre meghatározott arányok betartására, ellenkező esetben elképzelhető torzítás vagy fontos részletek levágása.
Profilkép
- Desktopon: 170 x 170 pixel
- Okostelefonon: 128 x 128 pixel
A Facebook profilképek kerek keretben jelennek meg, ezért mikor képet választasz, figyelj arra, hogy minden számodra fontos részlet látszódjon ebben a formában is.
Borítókép
- Desktopon: 820 x 312 pixel
- Okostelefonon: 640 x 360 pixel
- Minimum méret: 400 x 150 pixel
- Maximum méret: 1958 x 754 pixel
- A fájl mérete ideálisan nem haladja meg a 100 KB-ot
Poszt képméret az idővonalon
A feedben megjelenő képeket a Facebook semmilyen esetben nem vágja le, ám annak érdekében, hogy a legnagyobb mértékben kitöltsék fotóid a képernyőt ezekre a méretekre koncentrálj:
- Ajánlott méret: 1200 x 630 pixel
- Minimum méret: 600 x 315 pixel
A Facebook automatikusan átméretezi a feltöltött képeket 500 pixel szélesre és 1.91:1 arányúvá alakítja, de semmiképpen nem vágja le.
Ha több képet (2-10) szeretnél egyszerre feltölteni, válaszd a galéria opciót. Ennek méretei: 1200 x 1200 pixel (képarány: 1:1). Itt mindenféleképpen négyzetes alakban fognak megjelenni fotóid.
Posztolással kapcsolatban további trükköket találsz ebben a korábbi bejegyzésünkben.
Facebook esemény cover méret
- Ajánlott méret: 1200 x 628 pixel (képarány: kb. 2:1).
Fontos, hogy az esemény fotó mérete már nem változtatható feltöltés után.
Facebook story (történet)
- Mérete: 1080 x 1920 pixel (képarány: 9:16)
Ne használj 500 pixelnél kisebb fotót. A történetek fotóinak elkészítésekor figyelj oda, hogy a kép alsó és felső 14%-át hagyd szöveg nélkül (ez 250 pixel). Így tudod elkerülni, hogy bármi eltakarja a közvetíteni kívánt üzenetet.
Képméret hirdetésekhez
- Hirdetés a feedben:
- 1080 x 1080 pixel (minimum 600 x 600 pixel)
- Képarány: 1.91:1 és 1:1 között
- Maximális fájlméret: 30 MB
- Jobb oldali oszlop hirdetés:
- 1080 x 1080 pixel (minimum 254 x 133 pixel)
- Képarány: 1:1
- Ne feledd, ez a hirdetési forma csak desktopon érhető el.
- Facebook azonnali cikkek:
- Képméret: 1080 x 1080 pixel
- Képarány: 1.91:1 és 1:1 között
- Maximális fájlméret: 30 MB
- Marketplace hirdetések:
- Képméret: 1080 x 1080 pixel
- Képarány 1:1
- Maximum fájlméret: 30 MB
- Keresési találatok:
- Képméret: 1080 x 1080 pixel (minimum 600 x 600 pixel)
- Képarány: 1.91:1 és 1:1 között
- Maximális fájlméret: 30 MB
- Messenger üzenetek:
- Képméret: 1080 x 1080 pixel
- Képarány: 1:1
- Minimum méret: 254 x 133 pixel
- Maximum fájlméret: 30 MB
- Messenger Story hirdetés:
- 1080 x 1080 pixel
- Képarány: 9:16
- Minimum szélesség: 500 pixel
Az Instagram ma már támogatja az álló, fekvő és négyzetes formátumot is, a korábbi, csak négyzetes megjelenéssel szemben. Köszönjük Instagram! Így nagyobb mozgásteret kaptunk képeink szerkesztésében.
Ha megvan a stratégia, hogyan dobd fel a profilod, kövesd útmutatónkat, hogy fotóid biztosan a legjobb formájukban tűnhessenek fel a platformon!
Profilkép
- 320 x 320 pixel
A Facebookhoz hasonlóan az Instagram is kör alakúra formálja a képet, így figyelj arra, hogy a kép sarkaiban ne bújjon meg semmilyen fontos információ.
Képméret a feed-hez
- Fekvő elrendezés: 1080 x 566 pixel (képarány: 1.91:1)
- Álló elrendezés: 1080 x 1350 pixel (képarány: 4:5)
- Négyzet alakú elrendezés: 1080 x 1080 pixel (képarány: 1:1)
PRO Tipp: A profilon a képek egységesen 161 x 161 pixel-es méretben jelennek meg, bármilyen tájolású az eredeti kép. Próbálj meg erre is odafigyelni, ha például szöveget helyezel el a képen.
Ugyanezek a méretek állnak a rendelkezésedre galéria feltöltése esetén is.
Story (történet) képméret
- 1080 x 1920 pixel (képarány: 9:16)
Ha teheted mindenképpen ezt az arányt válaszd, más esetben nem megfelelően fog megjelenni a kép: vagy ránagyít ezzel lehagyva fontos részeket, vagy az eredeti méretet meghagyva nagyméretű részek maradhatnak üresen a képernyő alsó és felső részén.
Itt is érvényes a 14%-os szabály – a kép alsó és felső 250 pixeljébe ne helyezz el szöveget.
IGTV képméret
- 1080 x 1920 pixel (képarány: 9:16)
- Nyitókép: 420 x 654 pixel
Hirdetések képmérete
A hirdetések méretei megegyeznek a feedben megjelenő képek méreteivel:
- Fekvő elrendezés: 1080 x 566 pixel
- Négyzetes elrendezés: 1080 x 1080 pixel
- Minimum szélesség: 320 pixel
- Maximum szélesség: 1080 pixel
- Támogatott képarány: 1.91:1 és 4:5 között bármit elfogad az applikáció
Ha további iránymutatásra van szükséged, keress bennünket bizalommal! Csapatunk segít kiigazodni a social media útvesztőiben!