Képméret puska közösségi médiához

Képméret puska közösségi médiához

A folyamatosan és egyre gyorsabban változó online világunkban nehéz lépést tartani mindennel, még az olyan egyszerűnek tűnő dolgokkal is, mint a képméret.
Azonban az ilyen apró részleteken is múlhat üzlet, hiszen vállalkozásaink megítélése szempontjából igen fontos, hogy egységes, igényes képet mutassunk ügyfeleink vagy vásárlóink felé a közösségi média felületeinken.

Következzen egy átfogó, mindent kimerítő összesítés a két leggyakrabban használt social media platform, a Facebook és az Instagram által aktuálisan ajánlott képméretekről.

Facebook

Kövesd a Facebook iránymutatásait a formátumok tekintetében – fotó feltöltéskor használj JPG-t vagy PNG-t. Ha logózott a kép, érdemes a PNG-t választani.
Borítóképnél és profilképnél figyelj az előre meghatározott arányok betartására, ellenkező esetben elképzelhető torzítás vagy fontos részletek levágása.

Profilkép

  • Desktopon: 170 x 170 pixel
  • Okostelefonon: 128 x 128 pixel

A Facebook profilképek kerek keretben jelennek meg, ezért mikor képet választasz, figyelj arra, hogy minden számodra fontos részlet látszódjon ebben a formában is.

Facebook profilkép
Facebook profilkép

Borítókép

  • Desktopon: 820 x 312 pixel
  • Okostelefonon: 640 x 360 pixel
  • Minimum méret: 400 x 150 pixel
  • Maximum méret: 1958 x 754 pixel
  • A fájl mérete ideálisan nem haladja meg a 100 KB-ot
Facebook borítókép
Facebook borítókép

Poszt képméret az idővonalon

A feedben megjelenő képeket a Facebook semmilyen esetben nem vágja le, ám annak érdekében, hogy a legnagyobb mértékben kitöltsék fotóid a képernyőt ezekre a méretekre koncentrálj:

  • Ajánlott méret: 1200 x 630 pixel
  • Minimum méret: 600 x 315 pixel

A Facebook automatikusan átméretezi a feltöltött képeket 500 pixel szélesre és 1.91:1 arányúvá alakítja, de semmiképpen nem vágja le.

Ha több képet (2-10) szeretnél egyszerre feltölteni, válaszd a galéria opciót. Ennek méretei: 1200 x 1200 pixel (képarány: 1:1). Itt mindenféleképpen négyzetes alakban fognak megjelenni fotóid.

Posztolással kapcsolatban további trükköket találsz ebben a korábbi bejegyzésünkben.

Facebook poszt képméret az idővonalon
Facebook poszt képméret az idővonalon

Facebook esemény cover méret

  • Ajánlott méret: 1200 x 628 pixel (képarány: kb. 2:1).

Fontos, hogy az esemény fotó mérete már nem változtatható feltöltés után.

Facebook esemény borítókép
Facebook esemény borítókép

Facebook story (történet)

  • Mérete: 1080 x 1920 pixel (képarány: 9:16)

Ne használj 500 pixelnél kisebb fotót. A történetek fotóinak elkészítésekor figyelj oda, hogy a kép alsó és felső 14%-át hagyd szöveg nélkül (ez 250 pixel). Így tudod elkerülni, hogy bármi eltakarja a közvetíteni kívánt üzenetet.

Facebook story képméret
Facebook story képméret

Képméret hirdetésekhez

  • Hirdetés a feedben: 
    • 1080 x 1080 pixel (minimum 600 x 600 pixel)
    • Képarány: 1.91:1 és 1:1 között
    • Maximális fájlméret: 30 MB
  • Jobb oldali oszlop hirdetés:
    • 1080 x 1080 pixel (minimum 254 x 133 pixel)
    • Képarány: 1:1
    • Ne feledd, ez a hirdetési forma csak desktopon érhető el.
  • Facebook azonnali cikkek:
    • Képméret: 1080 x 1080 pixel
    • Képarány: 1.91:1 és 1:1 között
    • Maximális fájlméret: 30 MB
  • Marketplace hirdetések:
    • Képméret: 1080 x 1080 pixel
    • Képarány 1:1
    • Maximum fájlméret: 30 MB
  • Keresési találatok:
    • Képméret: 1080 x 1080 pixel (minimum 600 x 600 pixel)
    • Képarány: 1.91:1 és 1:1 között
    • Maximális fájlméret: 30 MB
  • Messenger üzenetek:
    • Képméret: 1080 x 1080 pixel
    • Képarány: 1:1
    • Minimum méret: 254 x 133 pixel
    • Maximum fájlméret: 30 MB
  • Messenger Story hirdetés:
    • 1080 x 1080 pixel
    •  Képarány: 9:16
    • Minimum szélesség: 500 pixel

Instagram

Az Instagram ma már támogatja az álló, fekvő és négyzetes formátumot is, a korábbi, csak négyzetes megjelenéssel szemben. Köszönjük Instagram! Így nagyobb mozgásteret kaptunk képeink szerkesztésében.
Ha megvan a stratégia, hogyan dobd fel a profilod, kövesd útmutatónkat, hogy fotóid biztosan a legjobb formájukban tűnhessenek fel a platformon!

Profilkép

  • 320 x 320 pixel

A Facebookhoz hasonlóan az Instagram is kör alakúra formálja a képet, így figyelj arra, hogy a kép sarkaiban ne bújjon meg semmilyen fontos információ.

Instagram profilkép
Instagram profilkép

Képméret a feed-hez

  • Fekvő elrendezés: 1080 x 566 pixel (képarány: 1.91:1)
  • Álló elrendezés: 1080 x 1350 pixel (képarány: 4:5)
  • Négyzet alakú elrendezés: 1080 x 1080 pixel (képarány: 1:1)

PRO Tipp: A profilon a képek egységesen 161 x 161 pixel-es méretben jelennek meg, bármilyen tájolású az eredeti kép. Próbálj meg erre is odafigyelni, ha például szöveget helyezel el a képen.

Ugyanezek a méretek állnak a rendelkezésedre galéria feltöltése esetén is.

Instagram poszt a feedben
Instagram poszt a feedben

Story (történet) képméret

  • 1080 x 1920 pixel (képarány: 9:16)

Ha teheted mindenképpen ezt az arányt válaszd, más esetben nem megfelelően fog megjelenni a kép: vagy ránagyít ezzel lehagyva fontos részeket, vagy az eredeti méretet meghagyva nagyméretű részek maradhatnak üresen a képernyő alsó és felső részén.

Itt is érvényes a 14%-os szabály – a kép alsó és felső 250 pixeljébe ne helyezz el szöveget.

Instagram story képméret
Instagram story képméret

IGTV képméret

  • 1080 x 1920 pixel (képarány: 9:16)
  • Nyitókép: 420 x 654 pixel

Hirdetések képmérete

A hirdetések méretei megegyeznek a feedben megjelenő képek méreteivel:

  • Fekvő elrendezés: 1080 x 566 pixel
  • Négyzetes elrendezés: 1080 x 1080 pixel
  • Minimum szélesség: 320 pixel
  • Maximum szélesség: 1080 pixel
  • Támogatott képarány: 1.91:1 és 4:5 között bármit elfogad az applikáció

Ha további iránymutatásra van szükséged, keress bennünket bizalommal! Csapatunk segít kiigazodni a social media útvesztőiben!

Neked mire van szükséged?

Neked mire van szükséged?

Szervezd ki vállalkozásod online hirdetését, és növeld bevételed