Webshop indítása – Lépésről lépésre

Webshop indítása – Lépésről lépésre

Évről-évre egyre nagyobb az érdeklődés az e-kereskedelem felé, mind vásárlói, mind eladói oldalon. Ez nem véletlen. Az online vásárlás amellett, hogy gyorsabb, kényelmesebb és egyszerűbb, még költséghatékony is. Ha régóta kacérkodsz már egy saját webshop gondolatával, ne hezitálj tovább! Ez a te pillanatod! Mutatjuk, hogyan néz ki egy webshop indítása lépésről lépésre.

Mire van szükséged egy online áruház elindítása előtt?

Nézzük először a technikai feltételeket!

Domain név

Fontos, hogy olyan nevet válassz, amely lehetővé teszi a vásárlóid számára, hogy könnyen megjegyezzenek és gyorsan megtaláljanak.

Webtárhely

Ezt a szolgáltatást általában tárhelyszolgáltatók ajánlják, de sok domain-szolgáltató már közvetlenül is kínál webtárhelyet, viszon ha bérelt webshop (lásd lentebb) mellett teszed le a voksod, akkor tárhelyre sincs szükséged!

SSL tanúsítvány

Ha nagyon egyszerűen akarunk fogalmazni, akkor ennek köszönheted a böngésződ címsorában a cím előtti kis lakatot,a mi biztonságos webhelyet jelent.

SSL tanúsítvány
Biztonságos webhely, SSL tanúsítvánnyal – Ezt jelzi a kis lakat ikon a böngésző címsorában.

Az SSL (Secure Sockets Layer) egy olyan biztonsági protokoll, amely lehetővé teszi a felhasználók számára a titkosított fizetést. Enélkül nem lehetséges webshop indítása. Szerencsére a webtárhely-szolgáltatók gyakran biztosítanak SSL tanúsítványt is, ahogy a bérelt webshopot kínáló szolgáltatók is.

Webshop motor

Ez az a szoftver, amely a webshopdat működteti. Alapvetően három változatot különböztetünk meg:

  • Bérelhető – Ebben az esetben egy adott havidíjért cserébe mindent megkapsz: a fejlesztést, a bővítményeket, a sablonokat, az integrációkat és a tárhelyszolgáltatást is. Ha teljesen kezdő vagy, ez a leginkább ajánlott számodra, ez a legjobb megoldás, hogy a cél (webshop indítása) teljesüljön!
    A hazai szolgáltatók közül a legnépszerűbbek az Unas és a Shoprenter, a nemzetközi szereplők közül pedig a Shopify
Webshop indítása - Az UNAS jó váálasztás
Az UNAS nyitóoldala – Bérelt webshop kategóriában jó szívvel ajánljuk
  • Ingyenes/nyílt forráskódú – Lényegében ez sem ingyenes, hiszen a különböző extra funkciókért már fizetni kell, vagy ha semmilyen tapasztalatod nincsen ezen a területen, akkor érdemes fejlesztő segítségét igénybe venni, ami szintén pénzbe kerül.
    Ilyen megoldás a PrestaShop, a Magento és a WordPress & WooCommerce páros
  • Egyedi fejlesztésű – Előnye, hogy teljesen egyedi, viszont jelentős költségvonzatának köszönhetően szinte csak a nagyobb webshopok engedhetik meg maguknak. Akkor érdemes egyedi fejlesztésbe fognod, ha már stabil forgalmad és elkezded kinőni a bérelt vagy nyílt forráskódú megoldást.

Ha megvannak az alapfeltételek, ideje elkezdeni a webshop kialakítását!

1. lépés – Válaszd ki a sablont és állítsd be a kötelező dolgokat!

Mindegy, hogy nyílt forráskódú webshop motort választasz, vagy a bérlés mellett döntesz, a legelső, amit meg kell tenned, az a sablon kiválasztása. Nézd végig a lehetőségeid, majd válaszd ki azt, ami legjobban passzol az elképzeléseidhez. Ha ezzel megvagy, akkor töltsd fel az adatkezelési tájékoztatódat, a cookie szabályzatod. Ne feledkezz meg az alapvető mérésekről sem: legyen beállítva Google Analytics és a Facebook Pixel se maradjon ki!

2. lépés –  Töltsd fel a termékeidet!

A termékek kapcsán az első lépés, hogy egy jól használható kategória rendszert hozz létre. Nézz körbe, hogy a te piacodon más hogyan csinálja, szűrd le a tapasztalatokat és aszerint határozd meg.

Amit mindenképpen meg kell jeleníteni, az a termék neve, ára, és egyéb részletei, amik segítenek meghozni a végső vásárlói döntést. Ezeken felül elengedhetetlen még egy megkapó leírás és jó minőségű fotó a termékről.

3. lépés – Határozd meg, mely fizetési módokat fogadod el!

Számos különféle fizetési lehetőség áll rendelkezésedre, beleértve a bankkártyás fizetést, a digitális fizetési szolgáltatásokat (PayPal, Google Pay, SimplePay), és a hagyományos utánvéttel történő fizetést.

4. lépés – Gondolj a kiszállításra!

Ha fizikai termékeket árulsz, választanod kell egy futárszolgálatot, meg kell határoznod, mekkora szállítási költséget számolsz fel, milyen típusú csomagoló anyagot használsz, stb…

Eljött az idő, jöhetnek a vevők!

Bármilyen tuti terméket kezdesz el árulni, csak úgy, a semmiből nem fognak tolongani a vevők. Tenned kell azért, hogy megismerjenek. Adunk ehhez pár tippet:

  • Készíts Facebook profilt és kezdj el posztolni a bizniszedről. Ne csak termék promokat tegyél közzé, hanem arra fókuszáljál, hogy h tőled vesznek az adott termékből, az milyen problémát old meg a vevőnek, vagy milyen hasznot hoz.
  • Posztolj releváns csoportokba, fórumokba. Ne direkt reklámot tegyél közzé, hanem a megfelelő kérdésekre kedvesen reagálj és mellékesen ajánld a portékádat
  • Figyelj oda a keresőoptimalizálásra, legyenek “beszédesek” a temrékeid nevei és leírásai és végezz kulcssszó kutatást, optimalizálj!
  • Ha költségvetésed engedi, akkor a kezdetektől kezdj el PPC hirdetéseket futtatni. Ha nem fér bele, mert a webshop indítása felemésztette az rászánt pénzt, akkor az első vásárlásokon szerzett bevételt forgasd vissza PPC hirdetésekbe. Indíts Google Ads és Facebook Ads hirdetéseket, meg fog térülni!

Ha mindez megvan, készen is állsz, hogy beengedd az első ügyfelet virtuális üzleted kapuján!

Mielőtt azonban ezt megtennéd, mindenképpen próbálj ki alaposan mindent. Nézd meg weboldalad különböző eszközökről, különböző böngészőkben. Végezz el egy próba megrendelést, ellenőrizd a beállított emaileket, győződj meg róla, hogy minden folyamat rendben lezajlik.

Ha mindent rendben találsz, egy dolgod van már csak hátra, megismertetni magad a vásárlókkal.

Ebben segít neked a mi profi csapatunk! Keress bennünket bizalommal!

Neked mire van szükséged?

Neked mire van szükséged?

Szervezd ki vállalkozásod online hirdetését, és növeld bevételed